2334
Sök

Pulserande ljus??

18 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Jag har en Volvo 240 -87 som antagligen har något elfel av något slag.
Allt ljus i och på bilen pulserar. Inte så väldigt kraftigt men ändå tydligt märkbart. Det blir ingen skillnad om jag har högre varv eller fart på bilen.

Vad kan det vara för fel och vad kan jag göra åt det??

Tacksam för svar!!

33 Inlägg
3 december 2008
har du slusteg och massa sånt i bilen ?

18 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Nej. Inget sånt, bara en CD-Stereo...

33 Inlägg
3 december 2008
pröva byt generator eller ett nytt batteri men förmodligen kaddar den förlite eller kan ju även vara så att du har dålig jord

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
3 december 2008
Rallykrille skrev:
pröva byt generator eller ett nytt batteri men förmodligen kaddar den förlite eller kan ju även vara så att du har dålig jord

Är väl lättare att mäta upp hur mycket den laddar innan man ger sig på att byta generator?
Tänk efter innan du börjar ge råd, folk kanske lyssnar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

21 761 Inlägg
3 december 2008
Pulserande lampor kan betyda trasig diodbrygga i generatorn, i så fall är det nog generatorbyte som gäller om man inte kan löda dit en ny diodbrygga själv.

18 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Tackar för svaren!
Då får man väl hosta upp ett antal hundringar för en ny generator då...hmm

Miklen
3 december 2008
..man kan lämna in generatorn å få den renoverad oxå.. priset beror lite på generator men i praktiken blir den som ny för inte så många slantar.. Har du mätt spänningen så du kan se ungefär hur mycke den svajjar..

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 december 2008
Tveksam till att du behöver byta generator.
Köp ett laddrelä/regulator på Biltema för 69:- o prova med det först. Jag tror mer att kolen börjar ge sig på relät/regulatorn som sitter där idag. Framförallt om den aldrig har varit bytt.

Så har min 240 betett sig då det varit kolen, och det är samma generatorfamilj från Bosch så.....

Funkar det inte bra efter det, ja då är generatorn kass. Billig felsökning om inte annat wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök