3114
Sök

Vad ska tänka på när man ska köpa en volvo 245 -88?

235 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
Tjaa! Har hittat en shysst Volvo 245 GL -88 med F motor i bra pris ute på annons... Behöver kombi så roll . Ska komma och kolla på den imrg. Jag är inte precis volvoexpert så kanske ni som vet mycket om volvo kan tipsa mig, varna mig om bilens sjukdomar och sånt -vad som helst.

Tacksam om ni kan skriva några radar om 245 smile.
Senast redigerat av Mrfleur (6 december 2008)

Bmw, när du älskar att köra!

699 Inlägg
6 december 2008
Kolla efter rost i bagagelucka, skärmkanter å trösklar.. Även i hjulhus. Är väl istortsett det som brukar vara fel på dessa.. Fläkten brukar iof låta illa på 240 å den kan vara jobbig att byta tyvärr sad

Bilgalen elektriker :)

235 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
JonasHalt skrev:
Kolla efter rost i bagagelucka, skärmkanter å trösklar.. Även i hjulhus. Är väl istortsett det som brukar vara fel på dessa.. Fläkten brukar iof låta illa på 240 å den kan vara jobbig att byta tyvärr sad

Ja hade tänkt mig kolla efter rost. Fläkten kan vara jobbigt att byta? Är det inte alla b20 som är meckavänliga? tongue

175 Inlägg
6 december 2008
Tror han menar kupefläkten, har gått sönder 2ggr. för mig och den är ganska jobbig att byta.
Senast redigerat av NoBra1n (6 december 2008)

Like A Glove

235 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
NoBra1n skrev:
Tror han menar kupefläkten, har gått sönder 2ggr. för mig och den är ganska jobbig att byta.

Hurdan jobbigt är det?

vägblockerare
47 Inlägg
6 december 2008
sne stol brukar va vanligt big_smile  annars är de vanliga, kolla efter fusklagningar och rost och shit

Reservdansk
6 271 Inlägg
6 december 2008
Mrfleur skrev:
NoBra1n skrev:

Hurdan jobbigt är det?

Bilen är byggd runt kupéfläkten ungefär. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

+Uppfinnare+
643 Inlägg
6 december 2008
Mrfleur skrev:
JonasHalt skrev:

Ja hade tänkt mig kolla efter rost. Fläkten kan vara jobbigt att byta? Är det inte alla b20 som är meckavänliga? tongue

Sitter väl inte B20 i en -88 heller tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Mr White
1 072 Inlägg
6 december 2008
Kolla balken understötfångaren,Bärarmarna bak där brukar de kunna rosta..Sen är de väll som dom andra säjer mest på bakluckan,sparklåder,skärmkanter.Motorn i sej brukar bara knalla å gå utan nå större bekymmer.

235 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
fckoff__ skrev:
sne stol brukar va vanligt big_smile  annars är de vanliga, kolla efter fusklagningar och rost och shit

Tror inte att bilen är fusklagningar, det är en 89 åring tant som äger den idag smile De som nämna om kupéfläkten, då får jag bara väl hoppas att de fungera i den bil... Ja får man väl bara hoppas at det blir en bilköp. big_smile
Senast redigerat av Mrfleur (6 december 2008)

164 Inlägg
6 december 2008
Ta det som det kommer.. är ju en volvo, det räcker väl? smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 december 2008
de jag skulle oroa mig mest över en 240 är rosten

Sök