8 december 2008
Trådstartare
Tjenare.
Har i åtanke att köpa ny bil nu till våren och hade tänkt mig en lite piggare variant än dagens brukbil.
Har tittat lite på Peugeot 306 GTI -97 men enligt en bekant *lite volvo/saab fantiker* så är det mycket strul med dessa bilar. Mycket rost i balkar osv + dyra reservdelar. Stämmer detta?
Iallafall så beslutade jag mig för att titta på en volvo i samma prisklass som inte verkar alldeles för slutkörd. Jag hittade en s40 t4 som har gått ca 11.000 och det tycker jag låter helt okej. MEN återigen så nämner den bekanta att s40n igentligen inte förtjänar att kallas volvo då den är tillverkad i frankrike och inte alls håller samma kvalitetsklass rostmässigt och motormässigt. Stämmer detta?
Jag är själv inte specielt kunnig vad gäller mekning samt hållbarhet och priser på reservdelar så därför vänder jag mig till er på garaget.
Har ni några andra bilar runt 45-50 som är pigga och inte verkar allt för trötta och hållbarheten är god så skriv gärna och nämn även varför just den är ett bättre val än dom jag hade i åtanke.
Mvh Degerlund