3085
Sök

VAD är VAD i motorn? Kan ni hjälpa mig?

21 Inlägg
23 maj 2006
Trådstartare
Tusen tack för era svar! smile Nu har jag något att bita i de närmsta dagarna(veckorna smile ). Jag återkommer om det dyker upp fler frågetecken. smile

Big_J: Generatorremmen visade sig vara hel men vi bytte utifall att den var dålig (vi blev rekommenderade att göra det).

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
23 maj 2006
Inte för å va taskig, men Faan va kul det är att läsa när massvis med folk ska beskriva en sak med text..
Nåväl, var bor du Nane?  Är det inte aldeles åt helsike långt "härifrån" så skulle jag kunna ta ett steg framåt som frivillig o hjälpa till om det behövs...

736 Inlägg
23 maj 2006
Saabfantinasten skrev:
Jag har nog aldrig set en generator där laddningsregulatorn inte suttit på generatorn.. smile det andra är nog laddrelät.. men kolen eller regulatorn brukar ju oftast gå sönder.. men prova byta den..  nåjet mer jag kan hjälpa dig med??

Mja satt ovanför hjulhuset på gamla volvosar ex Amazon och 140?. För övrigt är laddningsregulatorn och laddningsrelät oftast samma sak...många olika namn - laddningsrelä, laddningsregulator, spänningsregulator, spänningsrelä...

88 Inlägg
24 maj 2006
Tänkte bara fråga om remmen är spänd verkar som den slirar fortfarande (man brukar spänna remmen med generatorn )  med tanke på både generatorn och temp lampan lös .

Sök