3559
Sök

Bedragare på ENIRO köp/sälj!

712 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
http://kopochsalj.eniro.se/query/sort/- … h_word/ps3

Tänkte varna andra så dom inte går på samma nit som jag..
Säljaren uppger en annan persons uppgifter..
Jag har iaf anmält till polisen.. hoppas man kan få tillbaka pengarna.

har alltid varit godtrogen o litat på folk.. så det var väl rätt så givet att man skulel bli blåst nån gång efter alla affärer man gjort på nätet

Ej Medlem
369 Inlägg
31 december 2008
Idioter!!!!!! Men det var ju ett bra pris iallafall!;D

You haven't lived until you found something worth dying for!

1 814 Inlägg
31 december 2008
Internetgirot gott folk smile

712 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Rydholm skrev:
Men det var ju ett bra pris iallafall!;D

Haha.. ja va fan.. de va ju därför  man va så ivrig att få affären gjord. Sen fick man ju adress m.m när pengarna skulle föras över. Ja till o med personnr fick jag

Annonsen försvann och jag gick o väntade på paketet. Men sen dök exakt samma annons upp igen igår. Till slut lyckades jag få tag i personen vars adress jag fått. Någon som lagt ut flera annonser i hans o hans familjs namn. hmm

712 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
expect1991 skrev:
Internetgirot gott folk smile

Får väl säga så här.. man lär sig av sina misstag.

Gjort hur många affärer som helst på detta vis.. och aldrig råkat ut för något.
Men som sagt.. nu lär man ju vara lite försiktigare

712 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Nu ligger en tredje annons ut med exakt samma text. Frågan är ju hur länge man ska sitta o anmäla annons efter annons. Eniro verkar ju ha noll koll. Får ju inte heller nån bekräftelse på min anmälningar.

För några dagar sedan mailade jag svinet med min andra mailadress och låtsades vara intresserad. Samma senario utspelade sig. Han föredrog banköverföring.. postförskott gick inte för han hade inget postgiro

Elektiker ;)
403 Inlägg
5 januari 2009
hm Vad sålde han för något ?? :S

DFFL
9 020 Inlägg
5 januari 2009
Som tröst kan du få köpa min PS3 inkl. tillbehör, spel och filmer för 1% under nypris. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

712 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Clintan_86 skrev:
hm Vad sålde han för något ?? :S

Ett PS3 för 2500kr..

FireTraXX skrev:
Som tröst kan du få köpa min PS3 inkl. tillbehör, spel och filmer för 1% under nypris. smile

Har redan ett annat på G.. denan gång provade jag Internetgirot för första gången smile
Hoppas jag får hem det snart

DFFL
9 020 Inlägg
5 januari 2009
T16_AeRo skrev:
FireTraXX skrev:

Har redan ett annat på G.. denan gång provade jag Internetgirot för första gången smile
Hoppas jag får hem det snart

Blir du blåst igen så drar jag av ytterliga 1%.
Vilket faktiskt är 200kr ungefär. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Elektiker ;)
403 Inlägg
7 januari 2009

712 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Clintan_86 skrev:
Hm hittade en liknande ? http://kopochsalj.eniro.se/query/sort/- … h_word/Ps3

Möjligt.. verkar va massa skit på Eniro. Är ju trots allt gratis att annonsera där

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
7 januari 2009
Jag köpte faktiskt mitt PS3 för 2300:- nyskick och kvitto samt 2st Bluetooth kontroller, inkl GTA4 och lite annat. verkar som det va billigt då tongue

712 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Koxen skrev:
Jag köpte faktiskt mitt PS3 för 2300:- nyskick och kvitto samt 2st Bluetooth kontroller, inkl GTA4 och lite annat. verkar som det va billigt då tongue

De va billigt.. big_smile Nån som sålde på fyllan lr?
Senast redigerat av T16_AeRo (7 januari 2009)

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
7 januari 2009
T16_AeRo skrev:
Koxen skrev:

De va billigt.. big_smile Nån som sålde på fyllan lr?

haha hur visste du det? en kille jag känner söp upp alla sina pengar och jag skulle köpa ett Xbox 360 så erbjöd han sitt PS3 för "typ" samma pengar. fine by lol

Sök