3516
Sök

Problem med Ställbar basnivåkontroll....

15 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Har hållt på ställa in ljudet i dag men så fort jag jag höjer på den ställbar basnivåkontroll så slår steget på konstant bas så det bara slår i basarna fast jag har 0% i volym på stereon... Kan det var lågnivåkablarna som är dåliga???
Senast redigerat av Wollbro (15 januari 2009)

1 400 Inlägg
15 januari 2009
Wollbro skrev:
Har hållit på ställa in ljudet i dag men så fort jag jag höjer på den ställbar basnivåkontroll så slår steget på konstant bas så det bara slår i basarna fast jag har 0% i volym på stereon... Kan det var lågnivåkablarna som är dåliga???

Skulle tro att det är jord loopar. Men ge fa. i basbooster det genererar bara till problem.
Du får en oren signal till basen med basbooster och det är stor risk att du bränner talspolen då.(inte så roligt)
Det vanligaste felet till att många använder den är att dom har för dåligt slutsteg och tycker att det blir för dålig bas. Tyvärr är det få som förstår det.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

15 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Jo men har en JBL Bandpass GT5-2402BR och ett JBL GTO7001E Mono som jag har precis spelat in och inte haft nå mycket uppställd bas å så skulle jag höja basen lite idag och då blev det så och jag har en 90amp batteri och 80-90amp generator och ett par jävulskt tjocka kablar så den kan ju inte få för lite ström...

15 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
eller menar du att jag ska koppla ut den ställbar basnivåkontroll och bara göra inställningarna på steget???

21 761 Inlägg
15 januari 2009
Nu hittar jag ingen manual till GTO 7001E, men jag gissar att det egentligen handlar om GTO 7001. Enligt manualen till 7001 så är den där fjärrkontrollen inte en "bassboost", det är en kontroll för stegets gain. Då ska det inte vara några bekymmer med den saken. smile

15 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Nä det var det jag tyckte att jag har ju inte läst att det ska vara nån "bassboost"... Men ska ändå pröva utan den och se om det funkar bättre... Men är nästan lite lur på dom dära jävla skit låg nivåkablarna det är dom ända jag inte har byt sen jag köpte bilen och dom ser ut som nå man typ köper på Jula.....

497 Inlägg
15 januari 2009
har du kollat upp så det inte är glapp i bassfjärens inkopplingar?

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök