3067
Sök

vart får man tag i en g60 läpp till en vento?

5 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
hejsan är lite sugen på att skaffa en  g60 läpp till min vento.
men satt och letade i flera timmar men hittade inget som inte var utomlands .
undrar om de finns någon som säljer en sådan eller vet vart man kan köpa en sådan ?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
26 januari 2009
Golf 3/Vento fanns väl aldrig i G60 utförande? Bara Golf 2. Därav avsaknade av sådana läppar.

23 Inlägg
26 januari 2009
Det är nog VR6 läppen du tänker på..

5 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
nej en g60 läpp som ska sitta på en golf 3:a  ska passa perfekt på ventos framdel för min far har en sådan fast förra ägaren visste inte vart den köptes ..

122 Inlägg
27 januari 2009
Byt över från farsans wink

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
27 januari 2009
Golf 3 fanns aldrig som G60. Jag fattar inte vad du menar för läpp. Lägg gärna upp en bild.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 januari 2009
är det någon eftermarknads läpp kanske? som sagt, golf 3 gjordes aldrig med G-lader wink

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 januari 2009
Som Rspeter och LeafBox säger så tillverkades aldrig Golf3 som G60, men Vr6 finns ju.

Tror du menar sån läpp som sitter på min golf. Det är samma som VR6 om jag inte har fel..

http://www.garaget.org/?car=125217&image=1166413
Senast redigerat av AcesHigh666 (27 januari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

23 Inlägg
28 januari 2009
Eller är det Corradons G60läpp du är ute efter kanske? Fast den borde ju inte passa något vidare, Har du möjligen någon bild?

Avstängd
20 Inlägg
29 januari 2009
Är det något sådant du är ute efter?

http://www.stytun.se/index.php?act=view … ductId=290

5 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
sorry alla , såklart det äör en vr6 läpp vet inte vad som flög i mig men vet dån vart amn kan köpa en sådan ?

Dieselgypsy
538 Inlägg
2 februari 2009
Till en Vento kan man enbart köpa original från VW. Vento-kofångaren är längre än golfkofångaren vid sidorna. Dock så måste du veta att det kommer att kosta ungefär 1100 kr (+- 550 kr per sida) på VW för en ny.
Här har du i alla fall VW original produktnummer:

1H6 803 903 A (vänster)
1H6 803 904 A (höger).
Senast redigerat av TheDeadDorkster (2 februari 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

5 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
ojojoj de var inte billigt, men men har någon annan ett billigare alternativ av läpp?

Dieselgypsy
538 Inlägg
2 februari 2009
1100 kr är billigt bara så du vet. Dessutom tål en original VR6-läpp något INFERNALISKT med stryk. Jag har haft min originalläpp i 4 år och hittils har den blivit bortsparkad av en ren och sen överkörd av mig. Den har tagit i så många farthinder att jag inte kan minnas hur många det kan ha varit. Jag har kört isbana med den, osv. Jag lovar att den inte har levt ett snällt liv med tanke på att den har suttit på en sänkt golf i östra norrbotten. Resultatet hittills +- 5000 mil och läppen är sprucken på 4 ställen, men håller ännu. Inget är av smile Hos kopiorna är nog meddellivslängden ett halvår eller liknande (hade en gång en kopia som höll ut det en halv vinter, beslöt då att köpa en original istället.

Ett annat alternativ för dig är egentligen att du köper en golf-kofångare och sen köper någon läpp som passar till en golf. Dock så kommer detta kosta dig betydligt mer än 1100 kr.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (2 februari 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
2 februari 2009
TheDeadDorkster skrev:
1100 kr är billigt bara så du vet. Dessutom tål en original VR6-läpp något INFERNALISKT med stryk. Jag har haft min originalläpp i 4 år och hittils har den blivit bortsparkad av en ren och sen överkörd av mig. Den har tagit i så många farthinder att jag inte kan minnas hur många det kan ha varit. Jag har kört isbana med den, osv. Jag lovar att den inte har levt ett snällt liv med tanke på att den har suttit på en sänkt golf i östra norrbotten. Resultatet hittills +- 5000 mil och läppen är sprucken på 4 ställen, men håller ännu. Inget är av smile Hos kopiorna är nog meddellivslängden ett halvår eller liknande (hade en gång en kopia som höll ut det en halv vinter, beslöt då att köpa en original istället.

Ett annat alternativ för dig är egentligen att du köper en golf-kofångare och sen köper någon läpp som passar till en golf. Dock så kommer detta kosta dig betydligt mer än 1100 kr.

ända nackdelen med orginal är att de blir stulna rätt snabbt sad

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

5 Inlägg
6 februari 2009
Trådstartare
jo de där med att köpa en golkofångare har jag spekullerat lite i länge men passar den perfa om man köper en till golf3:an ? eller behövs de lite modd.?

Sök