Jag har kört med AGI Sarek (dubbade) och AGI Soft Sarek (dubbfria) på mina bilar under vintrarna och dom duger gott och väl för dom som inte vill köpa det värsta och dyraste som marknaden har att erbjuda.
Finns ingen anledning att välja regummerade sommardäck då det finns mång betydligt bättre asientillverkade originaldäck som Nankang, Nexen, Federal, mm till lägre pris se tex www.dackonline.se eller www.infosite.se. Ett regumemrat däck blir aldrig bättre än den gamla däcksstommen som den nya slitbanan fäst på.
Jag köpte regummerade däck från AGA (kan vara AGI?) förrförra vintern.. de höll..... en halv säsong. Helt otroligt dåliga, dubben försvann direkt. Värdelöst grepp.
Köpte ett par Nokian Hakka4 däck samtidigt till andra bilen och där är alla dubb kvar fortfarande. Nä, varför hålla på och spara på den effektivaste "livförsäkringen" av alla på vintern?
Iom att min däck var snedslitna när jag köpte bilen så fick jag 4 regummerade vinterdäck till inköpspris av bilfirman. Så nu kör jag med Fighter och de fungerar helt ok, alla dubb sitter kvar trots att jag inte kört snällt. Dock glider bilen väldigt lätt på ren is men det har kanske mer att göra med vikten på bilen och att det är..... ren is.