3338
Sök

Köpt en grym stereo - Men den blir varm :O?!

109 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Hejsan!

Har köpt mig en Pioneer DEH P80MP 4x60 WATT

Riktigt bra stereo med riktigt bra ljud, men har ett problem..

spelade på hög volym med den i cirka 45 minutes och när jag skulle byta skivan så var den
jättevarm, nästan så att man brände sig..

Kan ju inte vara klokt?

Var ligger felet tro?

Driver 4st 6,5" högtalare + 4 st diskanter med stereon.

Jättetacksam för svar!

http://www.webbradio.org - nätets lyxigaste webbradio!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
15 april 2009
Helt normalt.
Så har alla mina stereo varit.

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
15 april 2009
har oxå hafft nån stereo som blivit dyngheta man blir ju lite fundersam? kan de inte vara för att varmluften till fläktgallren e i närheten eller att de blir riktigt kompakt där stereon sitter satt de blir noll ventilation.. eller nå ..

tjooolihoo

2 914 Inlägg
15 april 2009
min stereo blir också varm men inte så man bränner sig.
har en DEH-4000UB.
var ute och spelade idag. ca 4-5 timmar, kände på undersidan av stereon. men det du kan göra att du sätter en fläkt gå in på www.jula.se skriv hårddisk i sökfunktionen och då ser du 2 st fläktar i ett "stativ" du kan ju sätta dom ovanför stereon och då ska den suga luft från stereon uppåt. har en sådan hemma men jag vet inte. jag har inte använt dom så mkt. vet inte kvaliteten på den.
Senast redigerat av kalle_kalle (15 april 2009)

109 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Okej, kan tilläga att stereon är begagnad men i bra skick.

Men ska jag bara rulla på och låta den vara så?

Kan den kanske gå sönder om den e för varm?

660 Inlägg
15 april 2009
AstraClub skrev:
Okej, kan tilläga att stereon är begagnad men i bra skick.

Men ska jag bara rulla på och låta den vara så?

Kan den kanske gå sönder om den e för varm?

Min stereo blev så varm så det knappt gick att hålla i den! Den funkar fortfarande för mig och används dagligen har har varit i bruk snart ett år!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

T5 beroende
345 Inlägg
15 april 2009
Enda förklaringen jag ser är att du driver 8 st högtalare på en förstärkare som ger ut typ 4x15w. Klart de blir varmt, inget onormalt.

109 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Okej, jag förstår. Får kanske fixa ngt slutsteg eller något. Tack för svar allihop! smile

Refined
1 770 Inlägg
15 april 2009
Helt normalt att det blir varm. Inget ovanligt alls.

109 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Nu när jag skulle till jobbet så kände jag längst bak på den. Hur varmt som helst.. bränner mig ^^ men cd skivan vad dock inte så jättevarm.. är det normalt att den ska vara så varm där bak? Kan ju smälta kablarna kanske? yikes

ljudfantast
1 372 Inlägg
15 april 2009
om du är orolig för att den blir för varm så köp ett slutsteg. Har du inga direkta krav så duger ett mindre för en 500ing så att du avbelastar stereon lite.

2 230 Inlägg
15 april 2009
min bir också varm.. eller skivan blir skåll het om man spelat konstat ett tag dvs ca 1timme. men den har funkar i över 2år nu så inge fel med det. även det en Pioner dhe30mp eller vad den heter.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 april 2009
Om jag trycker på lite med min orignialstereo så bli skivorna också varma efter en stund, inget onormalt. Och ang. det att den blir så varm att du är rädd att kablarna smälter, var lugn, innan dom smälter så kan du inte ens ta i stereon. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Smålänning
7 883 Inlägg
15 april 2009
Helt normalt. Förstärkarna får ju jobba arslet av sig i dom wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök