2409
Sök

Rättegången mot The Pirate Bay.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
20 februari 2009
blacken skrev:
Vare sig CD skivan eller vinylen kommer att försvinna. kanske inte så stor volym på dom, men kvar kommer dom att vara. För det finns dom som vill har bra och "äkta" ljud..

Fast om folk börjar rella flacar så får man ju "äkta" ljud. O annars är ju 320kbps mp3or inte direkt dåliga heller.

Whine whine!

blacken
20 februari 2009
Urkas skrev:
blacken skrev:
Vare sig CD skivan eller vinylen kommer att försvinna. kanske inte så stor volym på dom, men kvar kommer dom att vara. För det finns dom som vill har bra och "äkta" ljud..

Fast om folk börjar rella flacar så får man ju "äkta" ljud. O annars är ju 320kbps mp3or inte direkt dåliga heller.

mp3 formatet duger om man ska ha skrän typ skval i ett par halvkassa öronpluggar , men vill man ha ljud i klass med Din 45500 eller utöver så är mp3 formatet kraftigt akterseglat..

huh?
10 427 Inlägg
20 februari 2009
Angående mp3 vs t ex cd.

Kan hända att man man kanske lyssnar på en skiva innan man köper den.
Brukar alltid vara en riktigt skön känsla när man drar i gång skivan i cdspelaren
och matar på istället för att köra mp3:or. Tycker alltid att det är ett lyft!
Bläddra lite i bookleten och lukta på papperet, fin känsla big_smile
Sen placera in skivan i samlingen.. kan inte ersättas av digitala filer!

Mästare
2 947 Inlägg
20 februari 2009
steifan skrev:
Angående mp3 vs t ex cd.

Brukar alltid vara en riktigt skön känsla när man drar i gång skivan i cdspelaren

Men 200 spänn är lite för mycket för att kunna lukta på ett papper, right?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

DFFL
9 020 Inlägg
20 februari 2009
KimVsWorld skrev:
steifan skrev:
Angående mp3 vs t ex cd.

Jag kan sälja lite luktande papper för en hundring till den som vill ha.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
20 februari 2009
KimVsWorld skrev:
steifan skrev:
Angående mp3 vs t ex cd.

Det är även sämre ljud på mp3 formatet..

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 februari 2009
Ja dem säger att det är så, men kan man smälla in typ 10 album på en MP3 skiva, typ till bilen som oftast har så kass stereo att man inte någonstans kan höra skillnad, och lite nya dörrhögtalare och en baslåda som dukar räknas INTE som en bra bilstereo.

Kan ju säga att jag inte märkt någon skilldnad på ett bra mp3 och CD, varken via dator, stereo, hörlurar, eller i bilen. däremot så är det skillnad på mp3 och mp3.
Senast redigerat av AcesHigh666 (21 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 785 Inlägg
21 februari 2009
Enligt samma upphovsrättslag är det inte heller tillåtet att visa en film på offentlig plats, Bussar, Skolor, Fängelser osv utan tillstånd. Vi kan lika gärna börja med att ge alla böter för till och med de som dömmer i målet har någon gång brutit mot lagen när det gäller upphovsrätten. Nej jag tycker det är ett hykleri av osannolika mått. Fria The Piratebay!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 785 Inlägg
21 februari 2009
dbjanoz skrev:
Enligt samma upphovsrättslag är det inte heller tillåtet att visa en film på offentlig plats, Bussar, Skolor, Fängelser osv utan tillstånd. Vi kan lika gärna börja med att ge alla böter för till och med de som dömmer i målet har någon gång brutit mot lagen när det gäller upphovsrätten. Nej jag tycker det är ett hykleri av osannolika mått. Fria The Piratebay!

Hade CD-skivor legat på 100Kr hade fler handlat. Hur kul är det att bara ha låtarna i datorn eller på en bränd skiva? Rättegång mot skivbolagen istället som tar hela kakan från musikerna. Men det går inte enligt LAGEN. Lagen är till för ett rättvisare samhälle men det är uppenbart att det inte fungerar så.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Mästare
2 947 Inlägg
21 februari 2009
blacken skrev:
KimVsWorld skrev:
Så du menar att bara för att jag gör som skivbolagen gör så är jag en tjuv?

Japp. för skivbolagen har tillstånd av artisten för att avyttra vederbörandes "alster". Det har inte du..

Det är just därför jag inte tar betalt. smile

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
17 april 2009
Mer läsning? http://www.bt.se/ kolla efter "Piratpartist i Borås efter piratdom: "Medlemmarna strömmar in" " för länkarna funkar inte så bra med BT.
Få se hur länge det håller o när skivbolagen börjar fatta att 169kr för en skiva är för mycket. Det är inga 80/90 tal längre....
Senast redigerat av Grabber (18 april 2009)

249 Inlägg
18 april 2009
Blir intressant att se hur många dyker upp på demonstrationerna imorrn..
Demonstrationer imorgon lördag

Med anledning av att tingsrätten begått ett justitiemord och dömt de tre bakom The Pirate Bay till fängelse, så anordnar vi stora demonstrationer på flera platser i landet imorgon lördag 18 april.

* Stockholm: Medborgarplatsen, 1400
    * Lund: Stortorget, 1200.
    * Karlstad: Stora Torget klockan 12:00
    * Göteborg: Manifestation söndag kl 12:00 Götaplatsen (Obs! Söndag!)

www.piratpartiet.se
Senast redigerat av 85an (18 april 2009)

Sök