2489
Sök

V40 som hackar vid gaspådrag?

Golden Gross Owner
312 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Har som sagt en V40 2,0t som har börjat hacka vid gaspådrag. Tomgången är helt ok, men kör man en bit och bilen börjar hacka så blir även tomgången lidande när man stannar till bilen.

Tändstiften har bara gått 1500mil, och jag hittar inga sprickor vid tändspolen.

Kan någon tänkas veta vad det kan vara för fel?

JDM fanatisk!
34 Inlägg
20 april 2009
Kolla över tändkablar - tändstift - tändspolen.  Det är vad vet från min lilla livserfarenhet jag har.
Hade samma bieffekt på farsans s70, så bytte vi tändkablar så vare klart!

Lycka till!
/Christopher

Golden Gross Owner
312 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
c_R skrev:
Kolla över tändkablar - tändstift - tändspolen.  Det är vad vet från min lilla livserfarenhet jag har.

Lycka till!
/Christopher

ska prova med att byta tändkablar. Får hoppas att det hjälper.

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 april 2009
GOLDEN skrev:
c_R skrev:

Lycka till!
/Christopher

ska prova med att byta tändkablar. Får hoppas att det hjälper.

Det finns inga tändkablar i en S40...   finns det ens i en S70??!   

ja ja, sak samma... jag tror mer på bränslefilter i så fall.   Spruckna spolarna lirar upp till mer laddtryck än en 2.0t ger så det är ofta inte det som är problemet här.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

48 Inlägg
20 april 2009
Kolla så inte tändkablarna ligger mor plåten, de kan ge överslag och misstända ganska friskt.

Golden Gross Owner
312 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
Ska kolla hur det ligger till med tändkablarna.

Golden Gross Owner
312 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Det va inget elektronikfel på bilen. Felet är spårat till turbon !! Vid fullt gaspådrag så är det som om något stryper turbon och det är då det blir ryckigt i motorn.

Någon som har något bra tips var man får tag i en T12 turbo eller en rep-sats till den?

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 april 2009
GOLDEN skrev:
Det va inget elektronikfel på bilen. Felet är spårat till turbon !! Vid fullt gaspådrag så är det som om något stryper turbon och det är då det blir ryckigt i motorn.

Någon som har något bra tips var man får tag i en T12 turbo eller en rep-sats till den?

Bra att du hittade felet smile  Jag har en 12T över. PM:a vid intresse

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök