3368
Sök

Hur är avgassystemet uppbyggt på 850 GLT-92?

351 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Hej var inne på biltema igår och köpte rör ifrån sista burken och mot slutröret,men då tog ja fel rör över bakaxeln.Fick veta att den inte går över istället så går den under med 2st böjjar,de ja har köpt är

-ett rakt rör
-2st muffar 2,0,25,30 tum
-böjj över bakaxeln

Dessa är meningen att ja vill ha 3tum ifrån sista burken och till slutröret,men ja vill bara veta hur den ser ut på skiss avgassystemet alltså.PS ja vet att de är många som tycker att är dum i skall när de gäller att sätta dit 3tum istället för 2,5tum,men de får ja bestämma själv.

Tcksam över alla svar

Dansken

2 230 Inlägg
12 maj 2009
varför inte kika under bilen innan man handlar? smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
12 maj 2009
visst det är en böj över bakaxeln men du kan inte köpa en bakaxels böj för böjen på bilen är vriden också, men som sagt, kolla under bilen eller ta ner allting och kolla och mät?

62 Inlägg
12 maj 2009
Bygger du utifrån orginalutförandet så ska du ha en 30 graders böj ÖVER
bakaxeln som du vinklar lite snett åt den sidan du har slutburken/utblåset.

351 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
tack för svaren,igår hade ja lite panik när ja skrev frågan.Men de är ju klart att ja ska kolla under den idag,ett måste innan ja åker till biltema.

Dansken

406 Inlägg
13 maj 2009
Jensen80 skrev:
tack för svaren,igår hade ja lite panik när ja skrev frågan.Men de är ju klart att ja ska kolla under den idag,ett måste innan ja åker till biltema.

Varför biltema? Så vit jag vet säljer dom inte rosstfrit:/ Någon kille som ägde min bil innan mig hade gjort samma sak på min 740 och det var ett rent helvete att få bort då det hade rostat ihopp totalt:( Så köp lite dyrare rostfritt det tjänar du på. Dels så låter det lite bättre med rosstfrit.

Men du gör ju som du vill men jag rekomenderar rostfritt:P

MvH Glenn Wiberg

351 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
jo de är sant att ja har hört att den billiga lösningen är aldrig de bästa,men sen kom ja på om ja nu ska köpa ifrån biltema,kan ja då inte köpa värmetålig färg o spraya på innan jag monterar den?

Dansken

Sök