3511
Sök

lambdan lyser på min 960 och ska in och besiktiga snart!

694 Inlägg
8 juli 2006
Trådstartare
Tja har ett litet problem lambda lampan lyser hur ska ja göra för att släcka skiten vet att avgassystemet läcker lite efter katt var slarvig när ja satte dit de nya..men lambdan sitter ju innan katt?! va kan vara felet?! kan man bara släcka lampan:D? eller hur gör djur:D? nej men behöver lite help:) mvh oscar

2 Inlägg
8 juli 2006
Fick 2:a på att min lamba lös, plockade ur lampan o åkte tillbaka inga problem

Mvh/// Steen

694 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Fredrik_960 skrev:
Fick 2:a på att min lamba lös, plockade ur lampan o åkte tillbaka inga problem

Mvh/// Steen

oofan gött då:) testar det ja med:) va kan man hälla i för att få bättre avgasvärden?! k-sprit? hmm var det mycket meck att plocka bort lampan? mvh oscar

volvoraggare
4 776 Inlägg
12 juli 2006
jag hade fel på abs-bromsarna än gång hehe och jag tog också bara bort sladden i stället för lampan dumbommarna kolla inte ens at det funka utan dom bara godkände det det var en bmw 528 jag hade då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

694 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
ironhead skrev:
jag hade fel på abs-bromsarna än gång hehe och jag tog också bara bort sladden i stället för lampan dumbommarna kolla inte ens at det funka utan dom bara godkände det det var en bmw 528 jag hade då

haha fan va gött:) men hur lossar man det då!? så man kommer åt skiten lampan asså?! och något speciellt man ska hälla i tanken för att få ner värdena?! mvh oscar

1 567 Inlägg
12 juli 2006
Testa att dra ut säkring "1" (motorstyrning) vrid på tändningen någon sek sedan vrid av ocg sätt dit säkringen igen kolla om den lampan slocknar...Funkar på min 940 men jag vet inte om 960 är samma..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

864 Inlägg
12 juli 2006
k-sprit, typ en liter till 4 liter bensin borde få ner värdena en del

694 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
940R skrev:
Testa att dra ut säkring "1" (motorstyrning) vrid på tändningen någon sek sedan vrid av ocg sätt dit säkringen igen kolla om den lampan slocknar...Funkar på min 940 men jag vet inte om 960 är samma..

asså dom små säkringarna eller?!inte dom i motorrummet?! utan dom bakom askkoppen?mvh oscar

694 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Tuffhaggman skrev:

Ok ska testa det då:) men går den på den blandningen:D?haha

1 567 Inlägg
12 juli 2006
bakom askkoppen kolla vad det står där

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
12 juli 2006
okkar skrev:
Tuffhaggman skrev:

Den kommer gå men kanske inte så ljuvligt smile Har själv testat det på en gammal e34 jag hade förr. Jag hade 99 i hc-halt på besiktningen, hade enbart tur att den gick igenom. Men från 400 till 99 är ju ganska bra, dock med en utbytt katt. Problemet var läckande olja istället

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

694 Inlägg
16 juli 2006
Trådstartare
jonesono skrev:
okkar skrev:
Tuffhaggman skrev:

Den kommer gå men kanske inte så ljuvligt smile Har själv testat det på en gammal e34 jag hade förr. Jag hade 99 i hc-halt på besiktningen, hade enbart tur att den gick igenom. Men från 400 till 99 är ju ganska bra, dock med en utbytt katt. Problemet var läckande olja istället

Hmm om bilen drar olja stiger hc värdet eller va?! förstår inte riktigt.. ok ska testa att göra så då:) fast inte så mkt kanske:D hmm någon som vet hur man plockar bort lampan?!

opelmtx
17 juli 2006
Kolla på felsökar lampan

694 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
opelmtx skrev:
Kolla på felsökar lampan

hmm säger mig mkt:)? hur gör man?! ja vet ju inte va det betyder direkt om den blinkar osvosv

Sök