2253
Sök

Dumpventil

31 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Tjenna undrarbara en grej kan man ha en öppen dumpventil på min s70 t5 har hört så mycket om det dem på bsr säger att de e kasst o saker kan gå sönder men de på autotech säger att de går bra... någon som verkligen vet??? mvh andré

10 Inlägg
20 maj 2009
jaa det går de ska inte var något problem

31 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
okej känns som att autotech ja väger ganska mycket tyngre än bsr nej

31 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
någon mer som kanske vet e jävligt nojig

hej
291 Inlägg
20 maj 2009
bra inlägg som du länka, där står det precis vad som händer. många applåder till moderatorn.

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

73 Inlägg
20 maj 2009
inga problem med öppen dump i bilen din!
bara kasta i det!

38 Inlägg
21 maj 2009
Polaren kastade i en öppen dump i sin t5, dock en 850, den gick som skit sen. Den laddade till typ 0,3 (ska ladda 0,9) sen släppte den trycket, så lite försiktig ska man vara när det gäller dumpar. Dom kan dumpa en totalt *höhö*

31 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
haha ja de kan dem blir till o ta av tror jag vill inte riskera att bilen ska gå sämra smile

24 Inlägg
22 maj 2009
AndreRonn skrev:
Tjenna undrarbara en grej kan man ha en öppen dumpventil på min s70 t5 har hört så mycket om det dem på bsr säger att de e kasst o saker kan gå sönder men de på autotech säger att de går bra... någon som verkligen vet??? mvh andré

eftersom det sitter en återcirkulerande dump på de flesta bilar original så behöver du ingen dump.. skaffa ett öppet luftfilter istället.. då kommer det att höras mer  "psshht" om det är det du är ute efter så att säga..

31 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
okej har hört de med men den åker ut iaf... tack för alla svar

8 248 Inlägg
22 maj 2009
tr3ge skrev:
Polaren kastade i en öppen dump i sin t5, dock en 850, den gick som skit sen. Den laddade till typ 0,3 (ska ladda 0,9) sen släppte den trycket, så lite försiktig ska man vara när det gäller dumpar. Dom kan dumpa en totalt *höhö*

Ja, köper man nåt billigt kraffs som läker eller inte justerar in den ordentligt så blir det ju bekymmer. Men annars så är det inga bekymmer.

Sök