3370
Sök

Min bilstereo har minnesförlust - Hjälp uppskattas!

109 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Tjena!

Har precis bytt tillbaka till en annan bilstereo men den tappar allt minne när man stänger av och på bilen.

Har provat flera olika bil stereos och det är så med alla, måste vara fel någonstans i kablarna eller..?

Vad kan detta bero på?
Senast redigerat av AstraClub (18 april 2009)

http://www.webbradio.org - nätets lyxigaste webbradio!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 april 2009
Onödigt med många trådar.....du har fått mitt PM wink
Och som jag sade i din andra tråd....jag glömde denna biten i stressen med min dotter och din tjej som du skulle hämta.

Inget illa menat här nu men en moderator kan låsa eller ta bort tråden wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

109 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Onödigt med många trådar.....du har fått mitt PM wink
Och som jag sade i din andra tråd....jag glömde denna biten i stressen med min dotter och din tjej som du skulle hämta.

Inget illa menat här nu men en moderator kan låsa eller ta bort tråden wink

Hehe, jadå jag har läst ditt PM smile

http://www.webbradio.org - nätets lyxigaste webbradio!

63 Inlägg
20 april 2009
Vissa bilar, t.ex vw så har minnes kabel(gul) och start kabel(röd) byt plats gentemot ISO standarden. Det är bara att byta plats på de.

Random Hero
4 047 Inlägg
20 april 2009
brrr skrev:
Vissa bilar, t.ex vw så har minnes kabel(gul) och start kabel(röd) byt plats gentemot ISO standarden. Det är bara att byta plats på de.

opel har de här problemet med !

Dog food lid. Backwards

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 april 2009
Lånar tråden lite: Fast jag har en stereo med USB port. och när mna spelar med usb kan den bara hoppa över en låt i bland sen om man försöker några gånger så kan den hoppa på "eller ibland inte" och det är inte bara en heller. kanske 20 låtar av 60 tex.

Någon som vet vad det kan vara?

Ursäkta tråd låningen men jag orkade inte göra en ny haha

7 241 Inlägg
20 april 2009
brrr skrev:

Jodå...sedan att jag blev lurad av att Boran håller kvar tillslagsspänningen tills nyckeln tas ur efter att man "stängt av" med nyckeln gjorde inte skane bättre när jag kopplad ein dne lite snabbt första gången.
Men efter mer felsökande fann vi att säkringen till konstanten hade gått......sedan var det inga problem. Så nu funkar det som det skall för honom.

414 Inlägg
20 april 2009
har fått samma problem i atosen
är lite jobbigt att behöva ställa in alla inställningar varje gång man startar bilen sad

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

Random Hero
4 047 Inlägg
20 april 2009
Nexius skrev:
har fått samma problem i atosen
är lite jobbigt att behöva ställa in alla inställningar varje gång man startar bilen sad

skifta plats på tändnings o konstant plus då

Dog food lid. Backwards

19 Inlägg
13 maj 2009
Hade samma problem och bytte plats på dom som ni sa och det löste problemet, tackar för hjälpen! smile

23 Inlägg
18 maj 2009
om jag har samma problem, skiftar kablar.. kan det påverka så att jag kanske har möjlighet att slå igång HU'n utan att behöva vrida igång tändningen .. ?

63 Inlägg
19 maj 2009
lätt..det är bara att sätta ihop den gula och den röda direkt till (+) kabel...

23 Inlägg
19 maj 2009
Swedenrockers skrev:
Vill du kunna ha stereon på utan att ha nyckeln i radioläget?
peh skrev:
om jag har samma problem, skiftar kablar.. kan det påverka så att jag kanske har möjlighet att slå igång HU'n utan att behöva vrida igång tändningen .. ?

ja, precis. av någon anledning har jag inget radioläge, utan måste slå igång tändningen fullt, så allt brakar igång på bilen. är det svaret ovan? (dra ihop till (+) ) ?

ljudfantast
1 372 Inlägg
19 maj 2009
har du inget radioläge alls? vad märkligt. Ja om du kopplar stereons gula till konstantström likaväl som den röda så kommer du ha konstant ström hela tiden i din stereo och kan slå på den hurän nu nyckeln sitter i låset eller inte.

7 241 Inlägg
19 maj 2009
michieff skrev:
har du inget radioläge alls? vad märkligt. Ja om du kopplar stereons gula till konstantström likaväl som den röda så kommer du ha konstant ström hela tiden i din stereo och kan slå på den hurän nu nyckeln sitter i låset eller inte.

Exets farsars Fiat Punto har inget radioläge utan det är tändning och startläge på den.
Så nej det är inte märkligt.....det är bara en snålare lösning då treläges tändningslås kostar lite mer än tvåläges...
Så det är ett medvetet val av tillverkaren för att hålla nere en del kostnader.
Många bäckar små heter det....

23 Inlägg
19 maj 2009
Okej, ja tack för hjälpen, då blir det lite mecka idag då smile
Aha, ja då förstår jag varför jag inte har radioläge. Trodde det var nåt fel, men det e ju en snikmodell så..

Sir
291 Inlägg
19 maj 2009
Rätt många franska bilmodeller har heller inget radioläge.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

7 241 Inlägg
19 maj 2009
Dale skrev:
Rätt många franska bilmodeller har heller inget radioläge.

För att de är snåla? wink

23 Inlägg
20 maj 2009
Japp, det e ibizan..

23 Inlägg
23 maj 2009
Det är en -98, men jag kopplade kablarna som nämnt tidigare och nu funkar det som jag vill. Tack för tipset om säkringar, får ta och gå igenom dom nån dag i veckan smile

Sök