3115
Sök

Audi A4 - en massa frågor angående ljudet

6 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Hejsan!

Köpte mig en sådan här igår: ttp://i40.tinypic.com/2ynm1y9.jpg (Audi a4 1.8t 2003)

Allt är frid och fröjd förutom ljudet i bilen och jag ska försöka lägga fram all info. Huvudenheten ser ut såhär: http://kuniseins.ku.funpic.de/CdcEmu/Gr … ncert2.jpg

I bilen används orginalhuvudenhet (concert) som inte spelar mp3 så därför ska den bytas ut till en huvudenhet som inte förstör utseendet. Alltså rött ljus samt svart plast, tips på någon sådan? När jag öppnade skuffen så såg jag att det fanns ett slutsteg som enligt säljaren var kopplat till bakre högtalarna för att få bättre ljud. Ett inPhase-steg IPA500 2x85w. När jag vrider tändningen så får slutsteget ström, lampan lyser wink

Satt och lekte lite med huvudenheten och testade att ändra på fadern. Till min stora förvåning så hördes det inget när jag drog fadern 100% till bakhögtalarna. Då förstod jag att något är felkopplat.. Beror detta på slutsteget eller huvudenheten? Klarar ens audis orginalstereo av att skicka iväg rätt signaler till ett slutsteg?

Misstänker att säljaren haft en annan huvudenhet för att sedan slänga in orginalet i och med försäljning.

Hur felsöker jag detta på bästa sätt?

Övriga frågor: Enligt mina erfarenheter så ska väl ända stereon dö ifall man drar ut nyckeln? Den gör inte det och det tyder på felkoppling?

6 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Haha du vet hur det är wink Ivrig som fan när man precis köpt ny bil.

Den såg fan fin ut den där, ska kolla lite närmre på specsen smile

Ändring: Verkade vara väldigt svår att få tag på. Fler förslag? big_smile
Senast redigerat av Frigo (17 juni 2009)

6 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Felet löst!

Audi concert II kan ha lågnivå med hjälp av en adapter smile Löste problemet genom att koppla om lågnivån lite, från front till back. Enkelt!

Sök