Svar Ja! I Vägerkets författning kan man bla läsa:
20 § Bil som tas i bruk före den 1 januari 2005 skall ha minst två helljusstrålkastare framtill som avger vitt eller gult ljus och som under mörker och vid klar sikt kan belysa vägen på en sträcka av minst 100 m framför fordonet.
Svar Ja! I Vägerkets författning kan man bla läsa:
20 § Bil som tas i bruk före den 1 januari 2005 skall ha minst två helljusstrålkastare framtill som avger vitt eller gult ljus och som under mörker och vid klar sikt kan belysa vägen på en sträcka av minst 100 m framför fordonet.
kan man använda extraljus istället för orginal helljuset???
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
kan man använda extraljus istället för orginal helljuset???
vet inte,men jag skulle tro att det inte är godkänt.Jag har extra bromsljus i bakrutan på min 142:a,och dom godkändes inte istället för original bromsljus
en spak är nog inte så dyr begagnad,köp en sån o prova! eller mät upp systemet om du är osäker, klickar det i nåt relä när du slår på helljuset?
nej tror inte det jag har inte hört nåt iallafall! sen är det 3 stycken reläer som sitter breve varandra fram i motorutrymmet så jag vet inte vilket det är!
Senast redigerat av raggaremil (18 maj 2006)
"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Det borde nästan räcka med ett par extraljus iställe för vanliga helljusen, men enklast e väl å ringa bilprovningen å höra me dom...
Det måste väl räcka med en vanlig knapp, eller vippa för å växla mellan hel å halvljus... Vissa bilar har ju avbländningsknapp på golvet
Annars e de ju inte särsklit märkvärdigt å bygga ett nytt kablage till orginallyktorna heller, om du inte ids felsöka... Men va ja du, så skulle jag nog börja me de Tycker föregående tips verkar vettiga
Haha, men på ena bilden du har lyser ju helljusen? Menade du att helljuset hängt sig å att du inte kan ändra till halv eller av? Så har nämligen hänt på min van... Antagligen är det spaken som är kass på min, har nämligen bytt ut relät och det fungerade ändå inte...
Haha, men på ena bilden du har lyser ju helljusen? Menade du att helljuset hängt sig å att du inte kan ändra till halv eller av? Så har nämligen hänt på min van... Antagligen är det spaken som är kass på min, har nämligen bytt ut relät och det fungerade ändå inte...
vart har du sett den??? det är nog parkeringsljuset du menar;) det står till o med:)
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.