3367
Sök

KÖPRÅD, Mercedes

huh?
10 427 Inlägg
12 juli 2009
#23
Specialraggarn skrev:
http://www.blocket.se/gavleborg/190e_2_5_16_22153409.htm?ca=4&w=3
va tycks om den ?

Ge mig wink


Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 juli 2009
#24
Den nyare är mer bil enligt mig, trots att den håller sämre. Å andra sidan har du 11k att laga rost för innan du når upp till priset för 190n, och i övrigt håller den bra. Så C280 hade jag valt, hur fräck 190n än ser ut att vara

190n ser för övrigt skittuff ut, är det nån special eller bara något hemmabyggt? Tyvärr känns det som just en sådan bil som varit hårdkörd, ännu en anledning till att välja C280n wink

Å andra sidan är 190n något lite mer special så kommer den förmodligen hålla värdet bättre, och därmed vara värd merpriset.

*tveka*

Svårt val det där big_smile
Senast redigerat av Rquired (12 juli 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

512 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
#25
Är mer sugen på c280in för som du skrev den är nog mindre hårdkörd. wink


1 339 Inlägg
12 juli 2009
#26
Ja, kan också hålla med om C280:in om du lägger undan 10 k typ på en omlackering...190:in är säkert inte snällt körd, C280 har dessutom gått mindre :p ..


Jag tror nog värdeminskningen är densamma då 190in inte är orginal längre. Och C280in är ju trots allt lite speciall

Citat från 190 annonsen "sänkt 60/40 tror ja .. jaja låg å fin är den iaf ".....Han verkar ju ha koll den -.^. "Jaja" som i "jaja" jag skiter i vilket. Är man rädd om bilen och tänker innan man modifierar något så vet man vad man modifierar och inte bara "gör" det som att man inte bryr sig och sen har man gjort ett misstag och inte vet så borde man vara vis nog och inte skriva massa rappakalja om vad man tror.


512 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
#27
Volvo740an skrev:
Ja, kan också hålla med om C280:in om du lägger undan 10 k typ på en omlackering...190:in är säkert inte snällt körd, C280 har dessutom gått mindre :p ..


Jag tror nog värdeminskningen är densamma då 190in inte är orginal längre. Och C280in är ju trots allt lite speciall

Citat från 190 annonsen "sänkt 60/40 tror ja .. jaja låg å fin är den iaf ".....Han verkar ju ha koll den -.^. "Jaja" som i "jaja" jag skiter i vilket. Är man rädd om bilen och tänker innan man modifierar något så vet man vad man modifierar och inte bara "gör" det som att man inte bryr sig och sen har man gjort ett misstag och inte vet så borde man vara vis nog och inte skriva massa rappakalja om vad man tror.

he ha du rätt i.

Skö fara å kolla på C280in te helgen så smile

280 togs i bruk 2003 i Sverige(från tyskland) Men he kanske int spela så stor roll smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 juli 2009
#28
Specialraggarn skrev:
Volvo740an skrev:
Ja, kan också hålla med om C280:in om du lägger undan 10 k typ på en omlackering...190:in är säkert inte snällt körd, C280 har dessutom gått mindre :p ..


Jag tror nog värdeminskningen är densamma då 190in inte är orginal längre. Och C280in är ju trots allt lite speciall

Citat från 190 annonsen "sänkt 60/40 tror ja .. jaja låg å fin är den iaf ".....Han verkar ju ha koll den -.^. "Jaja" som i "jaja" jag skiter i vilket. Är man rädd om bilen och tänker innan man modifierar något så vet man vad man modifierar och inte bara "gör" det som att man inte bryr sig och sen har man gjort ett misstag och inte vet så borde man vara vis nog och inte skriva massa rappakalja om vad man tror.

he ha du rätt i.

Skö fara å kolla på C280in te helgen så smile

280 togs i bruk 2003 i Sverige(från tyskland) Men he kanske int spela så stor roll smile

Import är oftast inget att vara rädd för, men dem bör kontrolleras noggrannare än en svensksåld. Oftast plockar svenskarna russinen ur kakan när de importerar en bil=fina ex. Men så finns det tyvärr de få som plockar in skräp, skruvar och säljer billigt också. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

huh?
10 427 Inlägg
12 juli 2009
#29
Rquired skrev:
190n ser för övrigt skittuff ut, är det nån special eller bara något hemmabyggt? Tyvärr känns det som just en sådan bil som varit hårdkörd, ännu en anledning till att välja C280n wink

Nja, 2,3-16V och 2,5-16V hade såna kit från början smile 2,3-16V som exempel testades mot BMW M3 E30 back in the day wink Har kollat lite annonser på såna bilar i Tyskland och där ligger dom kring 50 000kr.....

http://www.forumbilder.se/images/382200991133P169d.jpg

Spana in denna:
http://www.garaget.org/?car=131394 big_smile


Schysst hemsida om Evolution 1 och 2 av 190 2.x-16V:
http://mercedes-evolution.moonfruit.com/


dARKiE
5 031 Inlägg
12 juli 2009
#30
Rquired skrev:
Specialraggarn skrev:
Volvo740an skrev:
Ja, kan också hålla med om C280:in om du lägger undan 10 k typ på en omlackering...190:in är säkert inte snällt körd, C280 har dessutom gått mindre :p ..


Jag tror nog värdeminskningen är densamma då 190in inte är orginal längre. Och C280in är ju trots allt lite speciall

Citat från 190 annonsen "sänkt 60/40 tror ja .. jaja låg å fin är den iaf ".....Han verkar ju ha koll den -.^. "Jaja" som i "jaja" jag skiter i vilket. Är man rädd om bilen och tänker innan man modifierar något så vet man vad man modifierar och inte bara "gör" det som att man inte bryr sig och sen har man gjort ett misstag och inte vet så borde man vara vis nog och inte skriva massa rappakalja om vad man tror.

he ha du rätt i.

Skö fara å kolla på C280in te helgen så smile

280 togs i bruk 2003 i Sverige(från tyskland) Men he kanske int spela så stor roll smile

Import är oftast inget att vara rädd för, men dem bör kontrolleras noggrannare än en svensksåld. Oftast plockar svenskarna russinen ur kakan när de importerar en bil=fina ex. Men så finns det tyvärr de få som plockar in skräp, skruvar och säljer billigt också. smile

russina är ju goda hmm

On topic
Så kan jag bara säga att W124 coupe är en underbar bil.
Far har haft mercan som jag har på profilen i över 10 år, och endast bytat slitdelar och planat toppen en gång. Kan även tillägas att bilen rullat många mil. Då han arbetar som resemontör i hela sverige. Kvalitet rakt igenom, bilen ser fortfarande ut som ny. Är dock till salu nu, om du är intresserad av en bränslesnål vacker kärra, (0.6) milen.

mvh skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

38 Inlägg
12 juli 2009
#31
Volvo740an skrev:
Jag tror nog värdeminskningen är densamma då 190in inte är orginal längre. Och C280in är ju trots allt lite speciall

Ja nog är ju 190in i originalutförande(såg nämligen ut så från fabrik), enda är väl lackad grill, andra fälgar och sänkningen.
Sen så är ju en 2,5-16 en aningen mer speciell än en vanlig c280.

Personligen hade jag tagit 2,5-16v förutsatt att den var i bra skick o så.
Senast redigerat av AnteR33 (12 juli 2009)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
12 juli 2009
#33
Specialraggarn skrev:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Mercedes_Benz_C_280_SPORT_AMG_22397072.htm?ca=4&w=2
Inte helt dum den heller. smile

Hehe, en riktig nolla som säljer den där bilen, och av en slump heter ägaren också MB....

Här har du en C-Klass som har AMG paketet. Den andra annonsen är en bil jag aldrig skulle åka och titta på..

http://www.blocket.se/malmo/Mercedes_C2 … 11&w=3

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök