2794
Sök

Ja ska precis bygga ett eget luftintag så hur ska ja skydda det mot regn?

379 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
sorry för tråden men ja ha letat över allt på google på forum söket osv osv.
såhär ligger det till
ja ha köppt ett basreflexx rör som ska spaklas in i fronten på höger neder sida..

ja har ett böjbart rör som ska upp in i mitt sportluftfilter som är i en värmesköld burk så de kommer sitta perfekt
det kommer oxo bli en 80graders vinkel på röret så ja undrar om ja borrar nårra hål i rörets underdel vid luftintags hålet så att regn och vatten som råkar komma in rinner ner genom hålen???
så frågan e va händer ifall de sugs upp lite vatten på sportluftsfiltret eller måste ja täta de me bummulsmatta?
tacksam för svar
ja ska nämlingen påbörja detta imån
mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

379 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
någon...

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

511 Inlägg
21 juli 2009
vad jag förstår så har många bilar tendens att få vatten på sej utan att få större problem beror ju helt på mängden, jag tror personligen inte att det är en större fara, inte ifall man gör en dyna där vattnet kan rinna igenom snabbare men är inte världens bästa på detta, så låter någon annan svara säkrare

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

3 Inlägg
21 juli 2009
Jag tror ett avrinningshål blir bra! beror ju helt på hur stort hål och hur mycket det regnar!
men skulle det böjas av 80 grader uppåt direkt efter hålet in så tror ja inte mycket regn smiter upp hela vägen till filtret. Bara du gör avledningsröret så det går ner i marken igen smile

tror det ska va ganska rätt fram med din idé big_smile

Rycketofta Racing
292 Inlägg
21 juli 2009
omm det går 80 grader uppåt är det inga problem. borra ett hål på det lägsta stället så blir det nog bra smile försök att inte ha så skarpa svängar som 80 grader om det går pågrund av luftflödet försämras.

//Rycketofta Racing

3 235 Inlägg
21 juli 2009
Inga problem alls, hade samma sak som du beskriver på två bilar (golf III 1.9 diesel, och mitsu colt 1.3), och aldrig haft problem, även när det ösregnat.

Motorn tar ingen skada även om några droppar skulle komma in i insuget.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
22 juli 2009
lite vatten blir effekt höjande.  jag skulle skita i att lägga nått som stoppar vatten för det stoppar ju även luften.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Sök