2899
Sök

Bra 4" kit runt 1000kr (4" dls fråga)

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
behövs knappast motiveras... dem låter bra. sen så spelar ju amegas middar rätt djupt tongue men man behöver ju inte pressa dem så.. om du nu ej har bra steg osv.. men jag skulle utan tvekan kört på amegat. därför ja gör det ochså:)

har qcomp 50

A ok, blir nog till att beställa dessa högtalare ikväll då!
Jo bra steg har jag allt så det ska nog inte vara några problem smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
3 augusti 2009
Rigg0 skrev:
pattilatti2 skrev:
behövs knappast motiveras... dem låter bra. sen så spelar ju amegas middar rätt djupt tongue men man behöver ju inte pressa dem så.. om du nu ej har bra steg osv.. men jag skulle utan tvekan kört på amegat. därför ja gör det ochså:)

har qcomp 50

A ok, blir nog till att beställa dessa högtalare ikväll då!
Jo bra steg har jag allt så det ska nog inte vara några problem smile

ja skulle inte tro att någon har något emot de tongue hehe

84 Inlägg
3 augusti 2009
Rigg0 skrev:
Även kollat denna setup.

Amega Q-Cox 350

Amega RQ6

Kör med Amega DRVRQ6 och Q-Cox 350 i en Volvo V40 med riktigt gott resultat.
Kan varmt rekommendera denna kombination.

Mokke @ Team1

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Mokke skrev:
Rigg0 skrev:
Även kollat denna setup.

Amega Q-Cox 350

Amega RQ6

Nice! Beställning på G nu smile

1 634 Inlägg
3 augusti 2009
Om du inte delar aktivt så är det bättre att du köper ett färdigt 3-vägssystem annars kommer du bara få lägga en jäkla massa pengar för att få till ett bra filter, i ett 3-vägssystem får du med filter. Annars kan du alltid prata med Patrik på BRL, råkar veta att han har ett par gamla DLS U4 liggandes, de är gamla Moreltilverkade saker med riktigt bra kvalitet.

Mvh andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Om du inte delar aktivt så är det bättre att du köper ett färdigt 3-vägssystem annars kommer du bara få lägga en jäkla massa pengar för att få till ett bra filter, i ett 3-vägssystem får du med filter. Annars kan du alltid prata med Patrik på BRL, råkar veta att han har ett par gamla DLS U4 liggandes, de är gamla Moreltilverkade saker med riktigt bra kvalitet.

Mvh andreas

Förklara gärna detta med dela "aktivt" då jag inte är så kunnig i det området...

1 727 Inlägg
3 augusti 2009
Inga lösa "lådor" mellan förstärkare och högtalare.
Man kan via inställningar på slutsteget få högtalarna att spela det dom är avsedda för.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Gladen Audio
2 388 Inlägg
3 augusti 2009
Mokke skrev:
Rigg0 skrev:
Även kollat denna setup.

Amega Q-Cox 350

Amega RQ6

Det är läge för en provlyssning i din bil på lördag då kanske om du kommer till tävlingen.
Finns ju en person som har en saab NG900 där det går in 3,5 däruppe o 6,5 i dörren roll

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 634 Inlägg
3 augusti 2009
Rigg0 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh andreas

Förklara gärna detta med dela "aktivt" då jag inte är så kunnig i det området...

När du köper ett 2-vägs kit får du ju alltid med ett passivt delningsfilter (en liten box eller 2 med elektronik som bestämmer delningsfrekvenser mellan högtalarna, du kopplar ju in diskant och mellan till dessa). Har du en liten dyrare anläggning med en extern (oftast) ljudprocessor kopplar du alla högtalare direkt till denna, och kan sedan ställa in delningsfrekvenserna på denna via stereon. Exempel på dessa är Alpine 701, rockford 3sixty, Audiosson Bit1, Pioneer P9 + box osv osv osv. Återigen så tycker jag du skall ta detta med Patrik så kommer han att hitta den bästa lösningen för dig.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 131 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Rigg0 skrev:
andreas_gbg_ skrev:

Mvh andreas

När du köper ett 2-vägs kit får du ju alltid med ett passivt delningsfilter (en liten box eller 2 med elektronik som bestämmer delningsfrekvenser mellan högtalarna, du kopplar ju in diskant och mellan till dessa). Har du en liten dyrare anläggning med en extern (oftast) ljudprocessor kopplar du alla högtalare direkt till denna, och kan sedan ställa in delningsfrekvenserna på denna via stereon. Exempel på dessa är Alpine 701, rockford 3sixty, Audiosson Bit1, Pioneer P9 + box osv osv osv. Återigen så tycker jag du skall ta detta med Patrik så kommer han att hitta den bästa lösningen för dig.

Mvh Andreas

A ok förstår delvis. Redan vart på brl idag så du kunde ju nämt detta lite tidigare wink
Skämt åsido.. Har han garaget? isf vad har han för användarnamn?

1 634 Inlägg
3 augusti 2009
Rigg0 skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Rigg0 skrev:

Mvh Andreas

A ok förstår delvis. Redan vart på brl idag så du kunde ju nämt detta lite tidigare wink
Skämt åsido.. Har han garaget? isf vad har han för användarnamn?

Har tidigare nämnt Patrik på BRL som en mycket kompetent person inom billjud. Nej har har inget användarnamn på garaget.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

560 Inlägg
3 augusti 2009
Jepp otroligt bra högtalarcombo, kommer nog själv köra detta i min nya bil.

Mokke skrev:
Rigg0 skrev:
Även kollat denna setup.

Amega Q-Cox 350

Amega RQ6

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Sök