2632
Sök

remoten ger inte ut nån signal?

30 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Hej
Jag håller på att koppla in slutsteg och bas, men får inte steget att gå igång, så jag tog en tunn kabel från + på steget till remote och då lyste de blått på power, men när jag tar från remote på steget direkt fram till adapterns remote uttag vid stereon (har sån adapter för s60 har inte lågnivåutgång) så vägrar steget att gå igång så vad kan vara felet hmm ?
Senast redigerat av Jozz (5 september 2009)

767 Inlägg
5 september 2009
Jozz skrev:
Hej
Jag håller på att koppla in slutsteg och bas, men får inte steget att gå igång, så jag tog en tunn kabel från + på steget till remote och då lyste de blått på power, men när jag tar från remote på steget direkt fram till adapterns remote uttag vid stereon (har sån adapter för s60 har inte lågnivåutgång) så vägrar steget att gå igång så vad kan vara felet hmm ?

stereon sänder inte ut någon ström genom adaptern. är det samma när du har både radio och cd läge?
vissa stereo aparater sänder bara ut remote ström när det är på radio läge.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 september 2009
Vad är det för adapter?
Märke o modell...

Annars kan du ta och koppla in remoten på tillslagsspänningen till radion. Om du inte vet vilken kabel det är så kan du ta en multimeter och mäta dig fram. Då sätts steget igång samtidigt med radion via nyckeln (eller ja tändningslåset). Nackdelen med det är att steget är fort. igång även om du stänger av radion med tändningen på.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

30 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Jag har den här adaptern: http://www.bilradiohuset.se/sv/product/465/Volvo-A1
Jag har bara testat på radio läge och spelat

Lonefox:   okej, vet dock inte hur man mäter och sånt så bra så vore bra med en bättre beskrivning isåfall, men tycker de borde fungera genom adaptern.

7 241 Inlägg
5 september 2009
Mät på den blå kabeln från adaptern (multimetern på 20V likspänning, rött stift mot blå kabel, svart mot jord.), har du spänning på den med bara radion på så har du power antenna. Annars skall du ha spänning där vilket som, cd eller radio. Skall inte spela ngn roll.

Men om d vill göra som jag sade så kan jag snart ta reda på vilken kabeln till radion det är som är tillslag.

767 Inlägg
5 september 2009
Jozz skrev:
Jag har den här adaptern: http://www.bilradiohuset.se/sv/product/465/Volvo-A1
Jag har bara testat på radio läge och spelat

Lonefox:   okej, vet dock inte hur man mäter och sånt så bra så vore bra med en bättre beskrivning isåfall, men tycker de borde fungera genom adaptern.

eftersom det verkar vara remote i den adaptern tycker man ju att det borde funka. men du kan prova genom att sätta plus multimetern på den kabeln som går från remote på stereon sen den svarta från multimetern på något jordställe. cigguttaget borde funka:)

Lite för seg (A)
Senast redigerat av Jiimpa (5 september 2009)

30 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Mät på den blå kabeln från adaptern (multimetern på 20V likspänning, rött stift mot blå kabel, svart mot jord.), har du spänning på den med bara radion på så har du power antenna. Annars skall du ha spänning där vilket som, cd eller radio. Skall inte spela ngn roll.

Men om d vill göra som jag sade så kan jag snart ta reda på vilken kabeln till radion det är som är tillslag.

Okej, ska genast ut och mäta det.
vore schysst om du kunde ta reda på det smile

7 241 Inlägg
5 september 2009
Röd/Gul kabel in i stereon är tillslag.

Men röd kabel från stift 9 i kontakt 16X/A1 går till antenn o steg....

30 Inlägg
5 september 2009
Trådstartare
testade att mäta nu och den visade 0 så där kom ingen spänning alls vilket var konstigt.
Så vad kan vara fel?

Sök