2887
Sök

Lampan för handbromsen lyser

58 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Jag har nog vart ute och burnat för mycket för detta problem har jag aldrig haft förut.

Jag har en Automatlåda på Supran, och jag växelvis bromsar med bromspedalen (aldrig med kryckan) för att sedan gasa på med den andra foten för att komma upp i spinn.

När jag lekt klart, mot slutet av däckångornas slöjdans, börjar handbromslampan lysa!? Jag känner då för säkerhets skull så den inte ligger i, men nejdå.. har ju inte ens rört den vid körningen.

Vad kan detta bero på? Den slutar ofta lysa när jag senare kör normalt eller stannar helt.

Tacksam för svar

58 Inlägg
10 september 2009
Dags att byta/fylla på bromsvätska kanske. På 360'n lyser den om vätskan blir för varm eller det e för lite i burken.

Livet e för kort för att planera för framtiden, lev livet nu

58 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
ska kolla det wink

KHRacing
11 september 2009
kan betyda slitna bromsbelägg med

58 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Hörde alla dessa råd även på bilverkstatten där jag ju ändå köpte flaskan bromsvätska.

Kollade bromsbeläggen som ju fortfarande e fiiiina big_smile  så jag fyllde på bromsvätska. Mycket riktigt den låg på min. strecket...

Nu e det bara ut å åka igen.

7 100 Inlägg
12 september 2009
kolla om inte nån bromsrör har gått av,min lampa började lyse den med,kollade handbromsen och allt,men allt de funka,sen när ja kom hem så såg ja nåt som droppade under bilen,då var det ett bromsrör.

EDIT:det var på mazdan.
Senast redigerat av bmx (12 september 2009)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök