Så ja, jag är väl som man kanske redan listat ut rätt så mycket till amatör eller tja, nybörjare kring det här med ljudbygge i bilen osv. Dock har jag tänkt och ge mig på det lite då jag tycker det skulle sitta fint med lite extra krut i bilen. Men också därav så känner jag ett litet behov att fråga folk som - antagligen - kan det här med ljud lite bättre än jag.
Så jo, rent generellt tycker jag ljudet i min lilla bil är dugligt men tänkte smått uppgradera med en bas och ett slutsteg. Och jag har tittat på det här paketet "JBL GTOBASSPKT122" som kan köpas från BRL och paketet ifråga innehåller en bass vid namn GTO1204BR och ett slutsteg vid namn GTO752E.
"Förstärkare: 2x75W RMS 4ohm. 2x110W RMS 2ohm. 1x220W RMS 4ohm bryggkopplat. THD 0,07%. Stabil i 2ohm. Hög/lågpass-filter (32-320Hz (12dB/okt). Frekvensomfång 10Hz-100kHz. S/N 108dB. RCA in/utgång. Ingångs känslighet 100mV-6volt. Övrigt: Variabel bas boost +6dB/50Hz. Mått: 264x54x312mm.
Baslåda: 12 tum. Gummiupphängning. Plåtchassi. Impedans 4ohm. Känslighet 93dB. Frekvensområde 35-300Hz. Effekttålighet 1200W max. 300W RMS. Lådmått (hxdxb) 370x414x520mm."
Tänkte höra om det är dugliga grejer? Har inte tänkt och köra stenhårt med värsta ljudet och tänkte hålla mig inom en rimlig budget så tänkte höra vad folk hade att säga om det? Plus om detta är ett dugligt paket ifråga så är min fråga om det ska "bryggkopplas" och hur jag då ska gå tillväga med detta?! Som sagt inte värsta experten.
Tack på förhand