3477
Sök

Volvo 460 , -95 urladdat batteri, generatorfel?

14 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Tjena, Köpte mig en volvo 460 igår och idag börja den krångla. Efter att jag har hållit på med att koppla nya högtalare och samtidigt haft musik och halvljuset på i 5 minuter så slockna hela bilen. Sen börja stereon flimra för att sedan stängas av helt igen. Bilen gick inte at starta så jag ringde en kompis. Han kom med startkablar och bilen startade utan några problem, men så fort han tog bort kablarna så börja bilen knacka och utföra en dålig tomgång (radion flimrar, halvljuset skit vart skitsvagt). Det jag även la märke till var att bensinmätaren inte visade några värden trots fulltank, Eller så gick den kanske upp några millimeter. Fan kan det vara?, generator?, roll

KkEeMmOo
21 oktober 2009
novabase89 skrev:
Tjena, Köpte mig en volvo 460 igår och idag börja den krångla. Efter att jag har hållit på med att koppla nya högtalare och samtidigt haft musik och halvljuset på i 5 minuter så slockna hela bilen. Sen börja stereon flimra för att sedan stängas av helt igen. Bilen gick inte at starta så jag ringde en kompis. Han kom med startkablar och bilen startade utan några problem, men så fort han tog bort kablarna så börja bilen knacka och utföra en dålig tomgång (radion flimrar, halvljuset skit vart skitsvagt). Det jag även la märke till var att bensinmätaren inte visade några värden trots fulltank, Eller så gick den kanske upp några millimeter. Fan kan det vara?, generator?, roll

låter som att generatorn e felet men kolla så batteriet e fulladdat

14 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
KkEeMmOo skrev:
novabase89 skrev:

låter som att generatorn e felet men kolla så batteriet e fulladdat

Batteriet är inte fulladdat sad

62 Inlägg
21 oktober 2009
Ladda upp batteriet och mät generatorn via + (plus) och - (minus) polerna.
Senast redigerat av Ullebubbe (21 oktober 2009)

191 Inlägg
21 oktober 2009
Låter som kolet till generatorn. Hade liknande fel för flera år sen..

14 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Has skrev:

Bara att byta lr?

191 Inlägg
21 oktober 2009
novabase89 skrev:
Has skrev:

Bara att byta lr?

Jadå, kostar bara nån hundring på mekonomen smile

Sök