2254
Sök

läcker bensin när jag tankar fullt.

17 Inlägg
25 augusti 2006
Trådstartare
varje gång jag har tankat full tank har det läckt ut en massa bensin under bilen precis under tankluckan på backen. måste väl vara bränslepåfyllningsröret som e paj? Hur sitter det? har en 855 t5 -95 tacksam för svar//

1 268 Inlägg
26 augusti 2006
kan det inte va så att du hållt munstycket fel så den inte slagit ifrån när det är fullt?

17 Inlägg
26 augusti 2006
Trådstartare
Nej, pumpen klickar ju av och när det händer så har det redan läckt ut en del samt att det luktar verkligen mycket bensin av bilen.

1 268 Inlägg
26 augusti 2006
Hmm det enda jag vart me om att det läcker ut är om man på måfå tankar mer än då den slagit i från....

17 Inlägg
26 augusti 2006
Trådstartare
ja, det ä skumt. Får försöka ta bort påfyllningsröret o se finns väl packningar o sånt som kan ha pajjat också.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 augusti 2006
är det en plåttank kan du ju kolla så den inte rostat sönder...

5 710 Inlägg
28 augusti 2006
Flyttar till rätt forumdel.

MVH jonas/moderator

MVH Jonas
..............

19 Inlägg
28 augusti 2006
de råkar inte ha varit varma dagar du tankat på, för isåfall e de helt normalt när man tanakr för fullt..
de e ju mycket svalare nere vid tanken under marken så när du pumpar upp de i bilen "upp till kanten" så utvidgas de långsamt när de e varmare, vilket resulterar i att de rinner bensin smile

fast de skadar ju inte att kolla om du ahr hål på tanken

17 Inlägg
28 augusti 2006
Trådstartare
ja vette fan, men sist jag tankade så blev det fullt precis när pumpen började sakta ner va på sista tian av pengarna. då rann det hela tiden men slutade så fort pumpen stannade.

Sök