Lätt en 9-5:a, 9-3:an upplever jag som vinglig och ostabil. Detta gäller såklart standardbilar och inte sänkta eller på något annat sätt förbättrad i väghållning.
Priserna är ungefär detsamma på 9-3 och 9-5.
Därefter beror det på hur mycket effekt du vill ha.
2.0t har upp till 185 hk original, och vad jag förstått så är det minst problem med 2.0 litersmotorn, det kan vara helt obefogat, men som det verkar så är det 2.3:an som haft problem med kolvar och vevhusventilation på motorerna före -05
Dock så ska motorerna vara utbytta, men det är ingen garanti.
Eller köp en 9-5:a med rasad motor, dom är billiga, sen köper du en motor från tex en 9000 96-98 och monterar i och byter ventilkåpan.
Eller renoverar 9-5 motorn och får problemen åtgärdade på motorfirman. kostar väl en slant, men då vet du i alla fall vad du har.
Själv så är jag inne på de sistnämnda, få tag på en 9-5:a med rasad motor och montera en 9000 motor i den.
"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille