3304
Sök

Hur smart är det att kapa hål i hatthyllan på en bmw 318i e36?

669 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
BJonsson skrev:
snipercat skrev:
kommer det göra märkbar skillnad om jag tex sätter 2st 6" hål uppe i hatthyllan?

Hmm... asså du lär ju kapa hålen efter rekomenderad lådvolym och portar till just dom basen/basarna.
Man kan ju lixom inte ta bar avad man tycker...

men läs tråden riktigt innan du skriver... det är förhelvete inte lådan jag pratar om! -.-

hatthyllan=TÄT

blire märbar skillnaad om jag gör 2 st 6" portar I hatthyllan. alltså öppna hål så luften kan komma in i cupen.

typ som att öppna fönstret. LÄS riktigt innan du svarar
Senast redigerat av snipercat (2 december 2009)

stahre
2 december 2009
Blåser det in mer luft i bilen om du har fönstret helt nere, än halvvägs? antar att det blir bättre ju större hål du har.  Bäst om du tar bort hela baksätet, då kommer ju allt in i kupén, även fast jag vet att det kanske inte går.
Jag kan ha helt fel i det jag skrivit, men ANTAR och rent logiskt så borde det bli bättre ju större hål man har.
Btw förstod jag det också som om du skulle ha portarna genom hatthyllan..
Senast redigerat av stahre (2 december 2009)

stRaend
2 december 2009
snipercat skrev:
BJonsson skrev:
snipercat skrev:
kommer det göra märkbar skillnad om jag tex sätter 2st 6" hål uppe i hatthyllan?

Hmm... asså du lär ju kapa hålen efter rekomenderad lådvolym och portar till just dom basen/basarna.

men läs tråden riktigt innan du skriver... det är förhelvete inte lådan jag pratar om! -.-

hatthyllan=TÄT

blire märbar skillnaad om jag gör 2 st 6" portar I hatthyllan. alltså öppna hål så luften kan komma in i cupen.

så du ska inte ha utblåsen upp genom hatthyllan? Utan du ska bara göra två hål för att få in ljudet mer? neutral

787 Inlägg
2 december 2009
stRaend skrev:
snipercat skrev:
BJonsson skrev:

hatthyllan=TÄT

så du ska inte ha utblåsen upp genom hatthyllan? Utan du ska bara göra två hål för att få in ljudet mer? neutral

Antagligen ?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 december 2009
Gör hål i hatthyllan och bygg en bandpasslåda vars portar du sticker upp genom hatthyllan, blir aldrig riktigt bra att bara ha lådan bakvänd i en sedanbil oavsett hur mycket hål du har in till kupén. Vist tryck kan du få men det blir mest bara muller.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

8 Inlägg
2 december 2009
E det din re sx du ska ha i bilen?

669 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
stRaend skrev:
snipercat skrev:
BJonsson skrev:

hatthyllan=TÄT

ah precis!

669 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
karparen skrev:
E det din re sx du ska ha i bilen?

ah det är det:)

Sök