hejsan de va så min fläkt dog för 1 tag sen när de va kallt ute den stog på max power 10 minus ute kall bil gick ut och tanka då den fick va på så den kunde få upp värme kommer in i bilen fläkten är stendöd
nu några veckor senare fick jag för mig och kolla upp vad felet är om de va fläkten som va pajj lr ej trodde stenhårt på fläkten då haft liknade problem med 940 ny fläkt funkade kannon sen.. men idag när jag plockade ner den här körde 12 volt +- direkt från batterit och fläkten snurrar som sjävle fan som de aldrig hade varit problem med den...
men den funkar inte när den är ansluten i bilen som den ska vara.. "edit"glömmde även tillägga har kollat / bytt säkringarna oxå de hjälpte inte
skulle gärna vilja ha tips / förslag på hur jag kan fixa detta
//Mattias
finns även bilder på detta ingrepp i projektråden länken nedan
här kollat har el på läge 1-3 nr 4 ingen el alls full speed bytt säkringar för läge nr 4 3-4 gånger nu ingen el på den alls fläkten går på direkt el.. men inte på nått av lägerna i bilen
Jerk-R skrev:
Roterar den lätt om du snurrar på den för hand?
Om den går trögt så kanske det inte orkar snurra igång på lägre hastighet än just direkt matning med 12v(full fläkt)
nu äre så jag hade tråkigt gick ut och prova skiten i bilen dvs koppla in alla kablar och se om de funkade nog fan funkade de på 1-3 av nån konstig anledning
men fullsped steg 4 död ingen el alls fram till den några förslag då jag skulle vilja ha de problemet åtgärdat innan man sätter tillbaka allt
Lustigt.. Vad jag kan minnas så ska just steg 4 ha en separat säkring? Eller är jag helt ute o cyklar? I så fall hade jag börjat mäta lite på den slingan...
Lustigt.. Vad jag kan minnas så ska just steg 4 ha en separat säkring? Eller är jag helt ute o cyklar? I så fall hade jag börjat mäta lite på den slingan...
jepp är en egen säkring för nr 4 men den är inte äns pajj finns ingen el alls på nr 4
Låter som att du har fått lite nys på felet, lättast hade ju varit att få tag i ett elschema på bilen så man ser hur det är kopplat och vad som sitter i slingan så att säga.. Jag vill minnas att det finns elschemat i haynes-boken längst bak.. ?
Låter som att du har fått lite nys på felet, lättast hade ju varit att få tag i ett elschema på bilen så man ser hur det är kopplat och vad som sitter i slingan så att säga.. Jag vill minnas att det finns elschemat i haynes-boken längst bak.. ?
tyvär så säger inte haynes elscheman mig nånting
och vad jag förstått de så kan inte motståndet va pajj för då skulle han va död på allt utom 4an och skulle fläkten va körd skulle den inte gå alls alla säkringar är hela finns el på 1-3 men inte 4 typ så långt jag kommit..
Testa att byta relä, sitter också där bakom handskfacket. Mycket riktigt är det motstånd för läge 1-3, medan läge 4 får fullmatning. Motståndet sitter bakom den "stora" svarta plast biten som är skruvad på sidan av lufttunneln. Kan även vara så att själva brytarna i modulen har gått sönder.
Brevid kupefläktsmotståndet finns ett relä blått relä på grön sockel,ska visst styra 4 steget
vilken sida är de på till höger lr vänster om fläkten ända jag hittat än är 1 grönt relä
nicnir90 skrev:
Testa att byta relä, sitter också där bakom handskfacket. Mycket riktigt är det motstånd för läge 1-3, medan läge 4 får fullmatning. Motståndet sitter bakom den "stora" svarta plast biten som är skruvad på sidan av lufttunneln. Kan även vara så att själva brytarna i modulen har gått sönder.
mmm får försöka hitta de där relät bara hittat 1 grönt än...
mm får kolla lite nogare när jag forsätter i helgen måste ut nu och sätta ihop allt provesoriskt så man kan köra bilen utan och hänga ut ace ventura style