3084
Sök

Vad har ni för erfarenheter av Solarplexius?

4 005 Inlägg
17 augusti 2009
Jag har soyafilm i sidorutor OCH solarplexius i bakruta.

Enda skillnaden mellan soyafilm´s film är att den appliceras utan lim och att den är 80% toning på.
Den är väldigt lätt att sätta dit, och ta bort, hur många gångerm an vill.
Man ser inte in någonting, men man ser ut bra, t.o.m i mörkret.

Solarplexius är EXTREMT lätt att sätta dit. (obs! på min bil, har hört att det är ett helvete på 9-5or)
På dagen så ser det ut som att ha ett par mörkoranga solglasögon och är väldigt behagligt. I mörkret ser man ingenting. Filmen tar dock bort alla reflexer från störande bilar bakom vilket är väldigt trevligt.

Om du vill köpa min solarplexiusruta bak + två sidorutor så får du gärna göra det får halva priset om du hämtar. Använt i 1 mån. pma då.

9 108 Inlägg
19 augusti 2009
Solarplexius funkar fint på vinterbilar.. Hade det på en Omega och det är ju katastrof, noll sikt utåt och utifrån såg det dassigt mörkt ut.. Hade aldrig satt det på en "seriös" bil.

37 Inlägg
14 februari 2010
Otroligt missnöjd med skiten... Passformen är riktigt dålig, det bildas kondens samt att sikten på kvällen är lika med noll precis som alla andra säger. Säljer mina billigt om någon vill ha, till en W203 Mercedes kombi.

Pro detailer
417 Inlägg
14 februari 2010
Jag har sålt monterat och använt en del Solarplexius och i grunden så är det en toppenidé, dock så är det en del saker som drar ner det.

Det positiva är tex att det till skillnad mot all annan toning inte går sönder om du slår emot något eller så, dom är lätta att rengöra, fixar du väl knepet för att montera på din bil så sätter du dit och tar av dom på yio minuter.

Nackdelarna är tyvärr desto fler, dom är inte UV reducerande, dom är inte gjorda för moderna bilar med massa välvda rutor så det blir inte snyggt som tex mot bakrutan när det hänger ner en bit och elslingorna skuggar mot skivan. Med tiden så blir dom repiga och visst för att man kan polera men polera plexiglas och få det bra är inte lätt. Största nackdelarna som jag tycker är dock att du inte kan ha dom på hissningsbara rutor om du vill kunna öppna utan att stanna och plocka bort dom skivorna SAMT, dom är BRUNA vilket i min lilla rosa fluffiga värld är skitfult.

Fördelen med riktig solfilm är att oavsett hur mörk du väljer så reducerar du värme energin med minst hälften och UV ljuset blockeras i princip helt. Med riktig solfilm menar jag inte Biltemas svarta sopsäckar med lim utan den som du får monterad på firma med garanti.
Senast redigerat av Fartsyndare (14 februari 2010)

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

1 212 Inlägg
14 februari 2010
har funkat fint på min avensis, dock nackdelen att rutor bak ej kan fällas ner. men vem f..n behöver lufta bilen med ac.
härligt när man kan se ut men inte in.
mvh kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

1 498 Inlägg
14 februari 2010
Hade det min svarta 9-5a och var grymt missnöjd med färgen ser ut brun spegeltoning vill bara kräka när jag ser det monterat, köpte soyafilm på biltema 40kr x 2rullar och är helnöjd.

31 Inlägg
16 februari 2010
en polare hade det i sin bil, det va ju skitbra men dom vibrerar ju med bas osv plus att det är ju inge kul om du vill veva ner rutorna tongue

4 005 Inlägg
16 februari 2010
ascona-tic skrev:
Hade det min svarta 9-5a och var grymt missnöjd med färgen ser ut brun spegeltoning vill bara kräka när jag ser det monterat, köpte soyafilm på biltema 40kr x 2rullar och är helnöjd.

Antar att du menar solfilm på rulle från biltema, då företaget soyafilm inte säljer solfilm till biltema.

Soyafilms färdigskurna solfilm är riktigt trevlig att arbeta med förresten.

685 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
ascona-tic skrev:

Antar att du menar solfilm på rulle från biltema, då företaget soyafilm inte säljer solfilm till biltema.

Biltemas solfilm är också riktigt smidig att jobba med. Tänkte köpt solfilm  från soyafilm, men gav först biltema en chans och blev nöjd.

No turbo shit - just real power!

217 Inlägg
16 februari 2010
en kompis kjøpte Solarplexius til sin BMW 320, ble ikke bra, skramler å sitter ikke bra på rutene, ett dårlig produkt, nei monter "normal" solfilm smile

1 498 Inlägg
16 februari 2010
linuslinje skrev:
ascona-tic skrev:

Förvisso var solarplexusen bra till en sak smile och det var att skära ut mallar på biltemas återanvändbara film:D  vipps blev det billig "soyafilm" säkert same shit different name

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6688/132082_vtmyrl.jpg
Senast redigerat av ascona-tic (16 februari 2010)

Solfilmsmontör
68 Inlägg
16 februari 2010
Köp och sätt riktig film så blir du nöjd iaf smile
Skit i allat annat mög.

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com

176 Inlägg
16 februari 2010
Köp inte sånt skit .............. skrammlar som fan då man drar på stereon bla, sen kan du inte rulla ner bakrutorna. De är inte så mycket billigare heller än solfilm, det finns dom som gör de billigt och är skickliga, sen proffsfilm med 10 års garanti de e ju lite dyrare

Sök