Skall införskaffa mig bättre dämpning i dörrar plus skuff. Och har tänkt att använda mig av m1 som så varmt rekommenderas av folk.
1. Men har upptäckt att det finns en massa olika mattor som ska fungera på samma sätt.. Men de har olika form, tjocklekar, olika "mönster" på ytan och många som säger att just den dem har är de bästa de testat! Likaså i de affärer som säljer just den produkt som ja tittar på hos dem
Dessa finns i min kännedom..
1. BRLs M1 matta
2. CDR i göteborg har ngt som jag inte vet va de kallar, men har samma funktion.
3. MDS dynomat
4. BlekingeBilradio har Silent Coat
Är det ngn som har lust att reda ut detta åt mig. Är det ngn skillnad på dessa olika, eller är det ungefär som att välja strömkabel - namnet på kabeln avgör hur bra de är? =P
BRL har en matta som är 4mm. Och kostar 800 kr för två förpackningar. Och dessa bör kunna täcka på ett ungefär lika mkt då jag hört att man ska lägga dubbelt med Silent coat? Lite mer blir kanske över av silent coat om man räknar lite nogrannare men stämmer det att man behöver lägga dubbelt med dessa eller är det så att de är en bättre produkt och inte behöver vara tjockare?
-Silent Coat 20 ark 2mm (om det kräver att man lägger dubbelt) 999kr
-BRL 16 ark 4mm 800kr
Ngn som har erfarenhet..?
Tack på förhand!
// S40-tarzan som lever i Dämpmattedjungeln