3379
Sök

ang db?, hur vet jag hur mycket jag spelar

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
jag skulle vilja veta hur många db jag spelar i min bil.. hur gör jag då, tror ni man kan åka på mds eller nått å dom har en db mätare så man kan få testa eller nått sånt?? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

286 Inlägg
2 oktober 2006
Sätt dig i bilen sen vrider du på fullt, när det börjar göra ont så är du uppe i 130 dB typ wink
Senast redigerat av Sanny (2 oktober 2006)

256 Inlägg
2 oktober 2006
110-120db gör ont i huvudet
130-140db spränger bilrutor
140db+ då klarar du inte o sitta i bilen

71 Inlägg
2 oktober 2006
140db spränger då inga bilrutor iaf.. kan sitta i 140-145 men börjar bli obehagligt.. Kanske inte så nyttigt för öronen men..

sixten
252 Inlägg
2 oktober 2006
du kan nog sitta i en bil som lirar 170 db med, men frågan är hur bra du mår när du kommer ut...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
asså en polare var med på mds tävlingen med sin epa å kom 2a 134,2db å jag tycker inte de låter bra i den eller inte så värst bra iaf.. så dom som skriver att 130-140db spränger bilrutor tror jag inte på smile
Senast redigerat av volvo_glenne (2 oktober 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

custom lover
227 Inlägg
2 oktober 2006
volvo_glenne skrev:
asså en polare var med på mds tävlingen med sin epa å kom 2a 134,2db å jag tycker inte de låter bra i den.. så dom som skriver att 130-140db spränger bilrutor tror jag inte på smile

Nej det måste väll vara mer? hmm

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
2 oktober 2006
Att man skulle spränga bilrutor vid 130db låter väldigt osannolikt då jag senast i fredags spelade 134,3 db och mina rutor höll..
Senast redigerat av VictorD (2 oktober 2006)

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

6 851 Inlägg
2 oktober 2006
volvo_glenne skrev:
jag skulle vilja veta hur många db jag spelar i min bil.. hur gör jag då, tror ni man kan åka på mds eller nått å dom har en db mätare så man kan få testa eller nått sånt?? smile

Om man skall gå ifrån allt skitsnack med att spränga rutor eller ej, så skulle jag rekomendera dej att du tar kontakt med något billjudsföretag och frågar om de har någon mätutrustning.
Detta är det ända säkra sättet att få reda på hur högt du spelar, annars är det enbart spekulationer om att du spelar si och så högt..
Ta telefonen och ring till de billjudsföretag som ligger närmast dej, eller så långt du kan tänka dej åka för att testa.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 oktober 2006
Trådstartare
Tiaz skrev:
volvo_glenne skrev:

Om man skall gå ifrån allt skitsnack med att spränga rutor eller ej, så skulle jag rekomendera dej att du tar kontakt med något billjudsföretag och frågar om de har någon mätutrustning.
Detta är det ända säkra sättet att få reda på hur högt du spelar, annars är det enbart spekulationer om att du spelar si och så högt..
Ta telefonen och ring till de billjudsföretag som ligger närmast dej, eller så långt du kan tänka dej åka för att testa.

jo precis de va de jag tänkte på.... själv frågan var om man kunde låna db mätare på nån bil ljuds butik å inte nått om allt annat de vart snack om i den här tråden fast de är ju kul å läsa allt folk tror osv oxå big_smile

49 Inlägg
3 oktober 2006
om man spränger bilrutor vid 140db så skulle en hel del ha problem av sprängda bilrutor vill jag lova. jag har själv spelat 142 db och min ruta höll så de där e ju bara skit snack. däremot flexar rutorna en hel del vid detta ljud tryck. om du ska mäta upp din bil så är de ju bara att anntingen ställa upp på en lokal tävling för skoj skull eller åka förbi en butik som har sån här utrustning. mät dck med rätt utrustning. de du ska använda är termlabs utrustning.

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
3 oktober 2006
Ring till En seriös ljudbutik de kanske har mätare eller kan rekomendera någon firma som har..

Ramlar rutorna ut vid 140????
Jag spelar just för tillfället 147.4 i min lila Golf och rutorna är fortfarande hela men de flexar nått hel Jäv*** kan jag säga men de har inte ramlat ut ennu!!!

Och det är väldigt obehagligt att sitta i bilen när man kliver över 145 db...

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 oktober 2006
El skolor brukar ha en enkel db mätare, å vissa andra gymnasie skolor också.

Vi hade en på vår skola som vi lånade lite ibland.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Sök