När jag körde en Mercedes för första gången var tanken: vilken bekväm bil. Efter ett litet tag fick man en "gubbkänsla". Jag tror att mycket av den kommer ifrån inredningen. Bilen jag körde var en 90-tals E230 vars inredning sett likadan ut sedan 70-talet. Exakt samma mätare och rubbet, kanske annat material och knappar men i praktiken likadan (samma i Saab när jag tänker efter men det finns inte riktigt någon gubbighet där). Instrumentbelysningen påminner om att någon bara satt dit vanliga glödlampor bara för att man måste ha belysning. Köregenskaperna är varken dåliga men inte heller superbra, man känner att fokus låg på motorvägskörning. En väldigt tyst och bekväm gubbbil med intressant design och singeltorkarblad
Förövrigt kan jag inte låta bli att säga att gubbigare än Mercedes A-klass kan det inte bli
Oki jag ska vara lite snäll: ungdomlig gubbighet
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!