3311
Sök

Är marknaden död för gamla dieselbilar? Vill ha feedback på min annons..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 april 2010
Niklas1987 skrev:
AC funkar enligt förra ägaren? Har du inte använt den under vintern?

AC e lite svårt (och ganska onödigt) att använda under vintern då de flesta inte fungerar under 5c.
Men visst, tycker man kan testa den i ett varmgarage.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 182 Inlägg
8 april 2010
te_wik skrev:
Niklas1987 skrev:

AC e lite svårt (och ganska onödigt) att använda under vintern då de flesta inte fungerar under 5c.
Men visst, tycker man kan testa den i ett varmgarage.

Mvh Tommy

AC pumpen måste få gå med jämna mellanrum även på vintern, Morfar använder knappt AC i sin Focus, nu 4 år senare så funkar inte pumpen.

Men nu är det ju lite varmare (Här där jag bor iallfall) så då skadar det inte att testa så den funkar

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

461 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Niklas1987 skrev:

Jo, jag har använt den, men har ingen aning om den kyler...

Edit: vet att den måste få gå emellanåt för att fortsätta fungera.
Senast redigerat av von_blad (8 april 2010)

BMW - Better Make Way

1 339 Inlägg
8 april 2010
Högt pris som många redan har skrivit. Renoverad motor väcker varningssignaler hos många. Bilprovningen varvat sönder motorn? Att det är andrahandsinformation gör inte saken bättre tyvär.

Körd under vintern, aha tänker man, då är det alltså en lite sådär "slit och släng bil" typ.

Det höga miltalet är också en klar nackdel. Skriv sammahängande och mer kortfattat om att den är nyskattad, nybesiktigad & nyservad men det har andra här redan nämnt också.

461 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Remiss skrev:
Högt pris som många redan har skrivit. Renoverad motor väcker varningssignaler hos många. Bilprovningen varvat sönder motorn? Att det är andrahandsinformation gör inte saken bättre tyvär.

Körd under vintern, aha tänker man, då är det alltså en lite sådär "slit och släng bil" typ.

Det höga miltalet är också en klar nackdel. Skriv sammahängande och mer kortfattat om att den är nyskattad, nybesiktigad & nyservad men det har andra här redan nämnt också.

För många borde även renoverad motor betyda att den är fräsch. Bilprovningen varvar/(varvade, vet inte hur det är nu, detta var ju många år sedan) ju dieslar rejält när de testar k-värdet... Så bilprovningen fick stå för allt och BMW verkstaden tog nog ut ordentligt för den reparationen.

Men men, ska iaf komma en kille och kika på den ikväll verkar det som...

BMW - Better Make Way

461 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Nu är bilen såld, 14500kr fick jag för den... Slapp serva den gjorde jag med smile

BMW - Better Make Way

Musiker
472 Inlägg
8 april 2010
Tänkte väl det! wink

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

...!!!???
257 Inlägg
8 april 2010
Hehe, då har man alltså lärt sig något nytt idag.

Går bilaffären trögt - lägg upp en tråd om det på Garaget, vänta 11h och sen är problemet löst big_smile

1 339 Inlägg
8 april 2010
Bra jobbat wink

461 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Ompa2000 skrev:
Hehe, då har man alltså lärt sig något nytt idag.

Går bilaffären trögt - lägg upp en tråd om det på Garaget, vänta 11h och sen är problemet löst big_smile

Haha, tveksamt om köparen läst detta, då hade han nog prutat mer med tanke på alla kommentarer om att den är så dyr! wink

BMW - Better Make Way

Sök