2781
Sök

Om beställningen visar sig vara fel, vem har lagen på sin sida?

692 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Jag beställde hem nya fälgar till ST220in för ett tag sen och fick hem dom i Fredags, och då åkte dom direkt till lack firman.

Sen då dom är lackerade och färdiga så ska jag montera fälgarna på bilen, vilket då visar sig att företaget som har skickat fälgarna har skickat helt fel bultcirkel. Vad kan jag göra?

Visst att man ska prova grejerna så man har fått rätt, men beställer jag ett bult mönster så.. anser jag att det är just det bult mönstret jag ska få hem, och inget annat?

//Marcus

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
18 april 2010
De skickade ju fel, men vette tusan vad de tycker om de får tillbaka ett gäng lackerade...

Sälj för bra pris och beställ nytt?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

692 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Nej men preics, ja jag får ringa dom imorgon. Känns ändå som att dom får ta på sig hela situationen, eftersom.. Jag anser att beställer man ett bult mönster så ska man få det och inget annat.

Jo visst kan man göra så, säljer man det på blocket går jag dirket 4-5 tusen minus på fälgarna. Så lägger dom hellre på hög och inväntar tills man köper en bil med det bultmönstret om jag nu inte får skicka tillbaka dom.

100% ninja
342 Inlägg
18 april 2010
du kommer nog inte få några pengar tillbaka eller ett byte då du har lackat fälgarna. du har ju ändrat på produkten. de har lagen på sin sida pga att du inte skickar tillbaka samma vara som de skickade till dig. då du har modifierat varan.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

150 Inlägg
18 april 2010
Kan det inte till 100% men håller med TeedasT att eftersom du har lackat dem så måste de inte ta tillbaka dem. Du kan ju alltid hoppas på de är några trevliga säljare.

4 005 Inlägg
19 april 2010
Du har inte granskat produkten när du fick den (dvs provmonterat). Hade du gjort det så hade återköp kunna ha gjort. Nu har du tyvärr lackerat dem och kan tyvärr inte tvinga återförsäljare till detta. Däremot så kanske de kan ta in dem och sälja om de godkänner lackeringen, men det är upp till dem.

Antingen så tar du återköp mot förlust (om återförsäljaren godkänner det dvs)
Eller så säljer du dem privat.

Här kan du läsa på om distansköplagen

http://www.konsumentverket.se/Global/Ko … 4_2007.pdf

692 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Pratade med företaget imorse, och det verkade gå att lösa. Dom skulle höra av sig nu under dagen:)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 april 2010
Smoke skrev:
Pratade med företaget imorse, och det verkade gå att lösa. Dom skulle höra av sig nu under dagen:)

Bara o gratulera att dom hade bra snubbar på stället smile

C H E V R O L E T <3

150 Inlägg
19 april 2010
Gratulerar. Alltid roligt när man har turen med sig smile

692 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
markusan89 skrev:
Gratulerar. Alltid roligt när man har turen med sig smile

Ja men precis, tackar. Fast har än så länge inte skickat tillbaka fälgarna, så vi får väl se hur det slutar:)

Men vad han sa så skulle jag även få ersättning för lackeringen av fälgarna, så det låter positivt

Sök