0.45 är på TOK för lågt
men till att börja med på k-jet är det SUPER viktigt att det inte är minsta tjuvluft det räcker med att en slang från vevhuset läcker för att bilen ska gå dåligt så en liten spricka i en vakumslang är gott och väl tillräckligt för att bilen ska gå illa
på K-jet systemt är det VÄDIGT viktigt att ha koll när man rör Co skruven
om man kollar vid luftbälgen som går från bränslefördelaren ner till turbon och sen just vid bränslefördelaren där är det som en liten pip som sticker upp där ska en insexnyckel sättas dit sen ska man ställa in co
men denna skruv kan man inte inte bara testa att skruva på utan du måste koppla bilen till en co mätare som klarar co och hc
sen ställer du sprutet inom gränsvärdet för co halten som står på klisterlappen i motorutrymmet
när du ställer in sprutet så håller du koll på hc halten där hc halten blir som lägst och co halten är inom gränsvärdet 1-2% vill jag minnas så är sprutet som bäst inställt
tänk på att man får ta ur insexnyckeln imellan åt och gasa till lite lätt
eftersom vågen blir låst när insexnyckeln sitter i
detta är det ända rätta sättet att ställa in dessa sprut
har du gjort rätt kommer motorn gå som en klocka och kommer kännas som en ny motor
detta förutsätter så klart att allt är tätt och i bra skick
Kör fort så hinner inget hända...