3255
Sök

Ljusautomatik problem, Honda Accord -91

21 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
Undrar om det finns nån här som vet var relät för ljusautomatiken sitter? När jag startar bilen så lyser endast halvljuset, allt annat är dött. Om jag vrider reglaget för ljuset så funkar allt som det ska. Kan det vara relät som är kasst? Tacksam för svar!

1 867 Inlägg
16 oktober 2006
Så är det på dom flesta bilar jag har provat faktiskt.
inget ljus i panel osv, men halvljus, sen vrider man om och allt annat kommer igång. Det är ju faktiskt det som är halvljusautomatik.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Miklen
16 oktober 2006
Koop skrev:
Så är det på dom flesta bilar jag har provat faktiskt.
inget ljus i panel osv, men halvljus, sen vrider man om och allt annat kommer igång. Det är ju faktiskt det som är halvljusautomatik.

Nu kanske min kusse utformade sig så du inte förstod..Men halvljus automatik bör ju tända bakljusen oxå..eller normalt sett så gör den d..

21 761 Inlägg
16 oktober 2006
En helt värdelös automatik tycker jag iaf, reducerat halvljus brukar det benämnas. Det är alltså ingen risk att glömma att slå på halvljuset, det tänds automatiskt med mindre ljusstyrka. Sedan får man vrida på ljusknappen för att tex helljuset ska fungera. Det är ju bättre att man inte ska behöva vrida på ljusknappen alls, då är det en riktig automatik.

Edit: Jaha, det var så han menade. Det var en annan sak förstås.
Senast redigerat av Drönirettab (16 oktober 2006)

Sök