3035
Sök

SAAB 9-5 2,0t som blå ryker vid kallstart.

2 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
#1
Är det turbon som har sagt upp sig tro?
Den slutar ryka efter att man gasat några gånger, annars går bilen som vanligt..


5 Inlägg
29 april 2010
#2
låter som turbon du wink fyll olja vid behov och se glad ut hehe

28 Inlägg
5 maj 2010
#3
är vevhusventliationen ombygd?Om inte så börja med det. Är det turbon borde den röka hela tiden å skulle det ändå vara den så är den inte helt slut, för då röker den konstant. Min var lika ända tills jag bygde om vehusventilationen.

739 Inlägg
5 maj 2010
#4
hur manar du med byggde om kan va kul o veta :p

2 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
#5
vehusventilationen är uppdaterad till den nya, så det tycker jag det inte kan vara, har läste på lite sen jag la in jag skrev här. Är förmodligen en packbox i turbon som håller på går sönder, läker när turbon är kall, men så fort turbon blivit lite varm så tätar den.


Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
5 maj 2010
#6
Kapten_85 skrev:
vehusventilationen är uppdaterad till den nya, så det tycker jag det inte kan vara, har läste på lite sen jag la in jag skrev här. Är förmodligen en packbox i turbon som håller på går sönder, läker när turbon är kall, men så fort turbon blivit lite varm så tätar den.

Exact som du skriver.Dom brukar ryka i början och sen sluta men efter en tid så lägger den av helt och bilen ryker massa hela tiden. Den turbon som sitter på dessa bilar Garret Gt17 är ingen höjdare. Många som rasat sitt turbo sätter dit en Mitsubishi Td04hl15 snurra istället som är mycket mer pålitlig,  den finns oftast på 9-5 & 9-3 og Aero modellerna. Man måste byta 2 rör oxo om man funderar på det turbot men rören ligger på runt 700:- ink nya banjoskruvar och brickor.

Mvh



Sök