3532
Sök

3" till 200sx, hemmabygge, extra ljuddämpare eller inte?

191 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
har tänkt svetsa eget 3" i helgen och fick hem min jappsdämp precis. tänkte bygga 3" från turbon och avsluta med japsdämpen, kommer ha kattersättare å köra med katt när de är besiktning kommer de att funka? kommer de att låta bra eller för mkt? funderar annars på att köpa en simons dämp också och sätta den ungefär på mitten så att det blir 3" från turbon sen simons å sen japps. vad tror ni?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 oktober 2006
för din egen skull (och andras) sätt en 3" simon (eller liknande) mitt under bilen för att få ner ljudvolymen.

645 Inlägg
11 oktober 2006
Jag hade raka rör på volvon förut, lät förjävligt, satt på en 3" simons dämpare, låter hyffsat nu...
Det blir ju EPA ljud utan dämpare...

//Marcus Saari

191 Inlägg
11 oktober 2006
Trådstartare
okej tack då vet jag=)

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
11 oktober 2006
Enligt mitt tycke och smak låter det för mycket om du bara kör med japsdämparen.
Jag har 3" rostfritt från turbon med en liten simonsdämpare där katten ska sitta + japsdämpare som slutburk. Låter riktigt mycket, nästan olidligt på långkörningar. så mitt tips är att försöka klämma in en så stor dämpare som möjligt under bilen. Kör du bara med japsdämparen så kommer du inte att vilja åka längre sträckor efter ett tag. Det funkar bra när man kör i stan, med i högre hastigheter och vid högre varv så blir det tröttsamt efter en stund.

49 Inlägg
12 oktober 2006
de beror lite på vilken japs dämpare du köper för de e väldig skillnad i dämpningen på de. jag kör själv 3 tums rakt rör med japs dämpare. en simon dämpare gör ju inte så mycket nytta på ett rakt rör. gör du ett avgas med en massa krökar däremot så blir de en jävla skillnad.

191 Inlägg
12 oktober 2006
Trådstartare
får väl testa utan å om de låter föör mkt får ja väl pröva med en simonsdämp också

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
12 oktober 2006
Zapper skrev:
de beror lite på vilken japs dämpare du köper för de e väldig skillnad i dämpningen på de. jag kör själv 3 tums rakt rör med japs dämpare. en simon dämpare gör ju inte så mycket nytta på ett rakt rör. gör du ett avgas med en massa krökar däremot så blir de en jävla skillnad.

Jag kör med Motorias cat-back och den dämparen dämpar i princip inget alls.

Avstängd
196 Inlägg
15 oktober 2006
en simonsdämpare gör nytta.. kolla bilden på mitt avgassystem.. den "burken" som sitter på svarta delen (bakre) är helt tom.. ett stort rör med gavlar med 3" hål är det bara... den dämpar ljudet mycket, eller vad ska man säga, det får bort det dova ljudet från kupén.. kan åka 1000 mil på samma varvtal utan att irriteras.. ändå gången man hör att det verkligen är 3" från turbon är när man motorbromsar långsamt..  så hellre en ljuddämpare för mycket än en för lite.. för japsdämparna är ju knappast kända för att vara bra, dom ska väl bara "se bra" ut ?!

200 Inlägg
21 oktober 2006
tänkte sj bygga ett till min s13 .. skulle vara schysst om du berättar alla längder och böjjar på rören man ska ha när man bygger smile har min bil står i skolan så har inte så mkt tid att mäta och sånt..

191 Inlägg
21 oktober 2006
Trådstartare
kan ta reda på alla böjar ja använder. är inte klar me det än å kommer fortsätta med det nästa helg då ja pluggar i sandviken å har bilen i stockholm. Men om du kan vänta tills nästa helg så kan ja berätta å kanske ta nån bild å så

200 Inlägg
22 oktober 2006
jadå ..ska bygga det i november nångång så det är lungt

Sök