2240
Sök

Kolla om 4wd funkar på golf och andra med samma system

15 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
hejsan

tänkte fråga hur man lättast kollar upp om 4wd funkar på bilar med syncro tex golf vr6

4x4 är livet i bil allt annat är feldrivet :)

tratt
353 Inlägg
20 maj 2010
borde väl gå att göra en hederlig stillastående börn. full malle och bromsen, snurrar hjulen bak, ja då funkar det.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 maj 2010
Lämpligast är väl att köra ut på en grusväg, stanna och sedan dra på fullt precis så hjulen släpper underlaget och sedan koppla ur. Har du då fyra spår i gruset funkar fyrhjulsdriften, har du enbart två är det något som är fel smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

475 Inlägg
20 maj 2010
R_L_B skrev:
hejsan

tänkte fråga hur man lättast kollar upp om 4wd funkar på bilar med syncro tex golf vr6

http://www.vagpower.nl/vr6dohc/K%C3%B6p … R6v202.pdf 

där har du en köp guide för vr6 big_smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
20 maj 2010
Konjagare skrev:
borde väl gå att göra en hederlig stillastående börn. full malle och bromsen, snurrar hjulen bak, ja då funkar det.

Vänta nu, va!?

Pain is temporary, Glory last forever.

Evolution
1 627 Inlägg
20 maj 2010
Charles_ skrev:
Konjagare skrev:

Vänta nu, va!?

Väntar med på bättre förklaring än det där. det borde rimligen döda drivlinan rätt bra

Fäll ner pungen och landa

841 Inlägg
20 maj 2010
kör på gräs och bara gasa när du håller fullt rattutslag....snurrar den så funkar de fin fint

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 maj 2010
Konjagare skrev:

Vad TS än gör så gör INTE detta!!! det kommer inte sluta bra....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

253 Inlägg
20 maj 2010
Jag prövade min Golf Variant Syncro på gräset som ovanstående skrev

Dalsland......Varför trängas?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 maj 2010
kanske lite taskigt om man ska åka och kolla på en bil, sen ställer sej och gör ringar på gräsmattan big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 maj 2010
LeafBox skrev:
kanske lite taskigt om man ska åka och kolla på en bil, sen ställer sej och gör ringar på gräsmattan big_smile

HAHAHA fan va bra. speciellt om man gör det utanför bil firman eller hos säljaren tongue fick bara en sån fin bild på hur det skulle se ut HAHA!

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
21 maj 2010
Hehe, "duu, ursäkta men hur kommer jag in med bilen i din trädgård, jag ska bara prova så drivlinan funkar lite"... wink

/Mattias

Sök