19 juni 2010
Trådstartare
Hej Skulle bli glad om nån kunde komma med tips på vad som kan vara fel.
Bilen det handlar om är min Saab 9-5 med originalstereo as3. Idag kopplade jag in ett slutsteg och en baslåda samt en adapter från Backes ljudbyggeri för att kunna få ut lågnivå ur originalstereon. Så här har jag gjort: först tog jag + från batteriet och drog kabeln på passagerarsidan och jorden tog jag ifrån bältesfästet i bak, kontaktytan slipade jag plåtren. Lågnivån drog jag på förarsidan, en dubbelskärmad lågnivåkabel. Jag har tagit remote från stereon. Jag har även kopplat ut originalbaslådan. Alla övriga högtalare är original.
Nu till problemet: jag har väldigt svaga störningar när bilen är avstängd men när jag har motorn igång är störningarna starkare. Störningsljudet följer varvantalet på motorn. Störningsljudet kommer från basarna samt ur bakhögtalarna vilket jag tycker är konstigt. Jag har provat med en annan lågnivåkabel utanför bilen men det blev inte bättre, det var fortfarande lika mycket störningar. När jag drar ur lågnivåkablarna ur steget försvinner störningarna som hördes ur bakhögtalarna.
Tacksam för svar.