3555
Sök

USA Blinker, hur kopplar man?

11 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
Har en s60
Skulle gärna vilja ha såkallat "usa blinkers" eller vad det heter smile
Men har inte den blekaste hur man ska koppla det, det ska ju bara lysa svagt när det e igång sen ska det ju också blinka när man blinkar med den..
Fram blinkers pratar jag om, går det att ha sido blinkersen också kombinerat så vore det något smile

Någon som vet hur man går till väga?

Tacksam för seriöst svar.

Mvh M
Senast redigerat av s60T_BSR (29 oktober 2006)

273 Inlägg
29 oktober 2006
sök på "lysande blinkers" i forumet. Finns ett antal trådar.

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

11 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
ok, tackar! smile

1 723 Inlägg
29 oktober 2006
tänk på att det blir böter om du blir stannad då det endast får vara gult eller vitt ljus framåt. Inte kombinerat och aldrig orange. Det går inte heller igenom besiktningen.

11 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
Jo tack jag vet smile
Kan man inte koppla in typ någon slags strömbrytare eller nåt som man kan slå ifrån vid olämpliga tillfällen och typ besiktning?

Vill ju heller inte att dem ska lysa med "full" effekt när jag inte blinkar...

Det måste väl finnas nån smidig lösning...smile
Senast redigerat av s60T_BSR (29 oktober 2006)

1 723 Inlägg
30 oktober 2006
mina blinkers fram ska egentligen lysa, så som du vill ha det, men den är svensksåld så de blinkar bara. Men de bilar jag sett har samma styrka oavsett om de blinkar eller lyser.

Jag är för trött för att tänka ut en lösning, men det borde gå att köra nån sorts koppling så du kan välja var det ska blinka/lysa.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 oktober 2006
Hej, kläm in en lampa till bara och en strömbrytare... Annars så går det ju att fippla med relän och allt det tjafset... Är du väldigt intresserad så får du PM:a så ska jag tänka en stund på bara en sak åt gången...

99 Inlägg
30 oktober 2006
Håller me bumpe... Borra in en liten w5w lampa, som du kopplar ihop me parkeringsljuset... Då slipper du ju bryta dig in i bilens orginal el-system... E inte ens säkert att S60:n har relä styrd blinkers... Eller rättare sagt så har den säkerligen inte de. Är garanterat nån elekronik-krets som styr blinkersfunktionen. Detta gör de ju betydligt svårare å fixa på annat sätt, plus att du kan bränna elektroniken om du fipplar för mycke tongue

Lycka till!

< Hänne nå, så hänne hänna! >

Sök