2357
Sök

För stor baslåda, hjälp att förminska den!

tratt
353 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
ni har rätt, den är för stor, ska genast ta ner den till 50-60 liter, eller ännu mer?

4 693 Inlägg
2 juli 2010
Om du har den sluten så brukar dom vilja ha 30-35 liter.

Är den portad så måste det räknas ut om det ska låta vettigt.

Booyakasha!

tratt
353 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
Softis skrev:

insane, ligger just nu på 100L :> hoppla, blir väl att dra ihop en ny låda, äre bäst att bygga på längden eller bredden? Några fantastiska mått som ni har att erbjuda?

3 466 Inlägg
2 juli 2010
bosabengt skrev:
M_icke_ skrev:
bosabengt skrev:

Är du säker på att du nu har 90L på en 12" lär du ha mycket djupbas. Kan du inte dra på med än volym 1 är nåt galet. Har vart med om att vissa gainat för mycket och inte kunnat dra på så mycket innan det är för högt men 1. Det låter skumt.

Jag hade 95 L till mina två st 12" basar. Har nu 120L .

GAIN MAX - CHECK
BASSBOST MAX - CHECK

haha wink

Hoppas du menar att checklistan är ett skämt till konjagaren, för jag har det inte så. hehe.

Konjagaren kanske har jagat ett jäkla distat konutslag, men nu förvillat sig i basdjungeln och inte hittar ut.

Alltså, kolla gain, bas bosst mm.

Haha japp..tongue Klart man kan få basen att spela utav bara h*lvete redan på volym 1 på stereon om man ställer upp allt skitet.

För övrigt så skulle jaga vara ruskigt imponerad ifall ett par sånna kalleanka-basar kan spela så högt som det beskrivs, klarar inte ens jag på fullt..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
2 juli 2010
M_icke_ skrev:
Haha japp..tongue Klart man kan få basen att spela utav bara h*lvete redan på volym 1 på stereon om man ställer upp allt skitet.

För övrigt så skulle jaga vara ruskigt imponerad ifall ett par sånna kalleanka-basar kan spela så högt som det beskrivs, klarar inte ens jag på fullt..

Inte?

3 466 Inlägg
2 juli 2010
Stickan skrev:
M_icke_ skrev:

Inte?

Nej men man kanske ska sitta naken för att det ska vara möjligt?tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 693 Inlägg
2 juli 2010
Konjagare skrev:
Softis skrev:

insane, ligger just nu på 100L :> hoppla, blir väl att dra ihop en ny låda, äre bäst att bygga på längden eller bredden? Några fantastiska mått som ni har att erbjuda?

Bygg den så den passar i bilen. Måtten kvittar så länge som volymen är rätt smile

Booyakasha!

tratt
353 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Konjagare skrev:
Softis skrev:

Bygg den så den passar i bilen. Måtten kvittar så länge som volymen är rätt smile

amen dåså! tack för hjälpen!

2 665 Inlägg
3 juli 2010
Tänk på att din volym beräkning blir väldigt fel om du bara räknar med yttermåtten när 2 väggar var vinklade. Då är det nog 25% fel.

Du har minskat lådan skrev du. Har du tagit bort en bas eller kör du med 2st?

Eftersom bastrycket räcker till så kör med en bas som har rätt storlek på lådan.

Du skrev att det lät för mycket, men vrid ner nivå på steget då.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök