3155
Sök

Bmw 320 D 2007 Start problem

11 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Behöver lite hjälp med min bmw 320

bilen fungerade fint tills ja parkerade den och gick ner och handlade när ja satte mig i bilen igen vägrade bilen starta!!!

Startmotorn rullade igång fint men motorn verkar vara helt död

Har provat allt som det går även dragit bort batteriet en stund men inget hjälper

Provade min andra nyckel för att kolla så att inte felet ligger där men nej!!!

Någon som har haft samma problem det är inte riktigt så gammal bil för att dö sådär direkt

Har kollat motoroljan bromsvätskan även vattnet allt såg bra ut

batteriet tog slut och tänkte gå ner och prova igenom genom att ladda batteriet men fotfarande död

Suck någon som har en lösning vad felet kan bero på!!!

Bilmekaniker
92 Inlägg
29 juli 2010
kanske dum fråga, men finns där soppa på den?

11 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
halv tank smile

11 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_p … ark_at_all

någon som kan förklara till mig va det menas??

11 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Ok har checkat lite kan det vara styrningen som har låst sig och inte låter bilen starta det jobbiga är att ja inte kan bogsera  bilen själv växellådan är fasst på P!!!

Bilmekaniker
92 Inlägg
29 juli 2010
1. It sounds like you may have a Flat Battery   dåligt batteri

2. Dead Crankshaft Sensor = kass vevaxelgivare

3. Blown Starter Fuse or Relay = Startsäkring sönder / StartRelä sönder

4. Dead Immobiliser  = Död Immobiliser / Kan ha tappat Kodningen mellan Nyckeln och box

11 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
4. Dead Immobiliser  = Död Immobiliser / Kan ha tappat Kodningen mellan Nyckeln och box kan det väl inte vara för startmotorn rullar igång!!!

3. Blown Starter Fuse or Relay = Startsäkring sönder / StartRelä sönder kan det inte heller vara

2. Dead Crankshaft Sensor = kass vevaxelgivare det kan nog vara detta som felet givaren

Bilmekaniker
92 Inlägg
29 juli 2010
Vet inte riktigt hur det är på BMW med den, för på Renault Laguna så kan man köra på startmotorn fast bilen startar inte då,

Mer troligt att det är Vevaxelgivaren, om inte Det är Pulsgivaren,

Testa Rycka lite i Växelspaken o putta bilen några meter fram

42 Inlägg
29 juli 2010
Jag är inte säker på detta, men om du kopplar av batteriet på din BMW tror jag du måste åka in och uppdatera det i bilens dator, är det en E90,E91 eller E92 så måste du nog göra det har jag för mig...

Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay.

11 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Anden740 skrev:
Vet inte riktigt hur det är på BMW med den, för på Renault Laguna så kan man köra på startmotorn fast bilen startar inte då,

Mer troligt att det är Vevaxelgivaren, om inte Det är Pulsgivaren,

Testa Rycka lite i Växelspaken o putta bilen några meter fram

Hur skall ja röra på bilen det är en automat låda som vägrar röra på sig den är fast på P

kan inte lägga den på neutralt läge!!!

11 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
aja en mekaniker är på väg till mig just nu för att läsa av felet i bilen

Bilmekaniker
92 Inlägg
29 juli 2010
aha det var segt ;/
hoppas du får rätt på bilen!

42 Inlägg
30 juli 2010
Hur har det gått med bilen?

Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay.

16 Inlägg
3 augusti 2010
helt vansinningt fel på en så nybil.

11 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Ok nu felsökte ja bilen efter avläsning via obd visade det sig att startspärren låste sig helt enkelt

med ett enkelt reset av datan i bmw så funkade det igen

damp nu vågar ja inte ens åka långa streckor med bilen ja som tänkte rulla ned med den till turkiet

finns det något sätt att plocka bort startspärren!!!

Motborgare
1 099 Inlägg
5 augusti 2010
Bmwsport skrev:
finns det något sätt att plocka bort startspärren!!!

Nej! (Inte utan att byta ut allt som heter motorstyrsystem, vilket i praktiken är helt orealistiskt)

Min BMW-diesel har gått 45' mil nu, utan problem, så antigen har du fått ett riktigt måndagsexemplar, eller så har du haft riktigt otur. Det är så ibland med elektronik att det kan komma partiklar från rymden med mycket hög energi som kan flippa bits i EEPROM och även göra permanent skada på elektronik. Chansen för detta är mindre än att vinna förstapriset i Lotto, men ibland händer det. Man kan ju heller inte säga att det är just det som har händt i ditt fall. Jag hade i alla fall åkt på semester.

-- K

25 Inlägg
5 augusti 2010
Kan det vara lika  fel på min 320D-99? är det startspärr på en sån? Blev så för mig typ också... parkerade på nyårskvällen i fjällen, dagen efter på morgonen när jag skulle åke hem var den helt död...

Motborgare
1 099 Inlägg
5 augusti 2010
erik_23_ skrev:
Kan det vara lika  fel på min 320D-99? är det startspärr på en sån? Blev så för mig typ också... parkerade på nyårskvällen i fjällen, dagen efter på morgonen när jag skulle åke hem var den helt död...

Om den var död, som i inga lysen i instrumentpanel och död startmotor, så var det nog nåt annat.
Startspärren kopplar bara ut bränslepump (primer och in-line) och injektorjunket.

-- K

25 Inlägg
6 augusti 2010
Kavli skrev:
erik_23_ skrev:

Om den var död, som i inga lysen i instrumentpanel och död startmotor, så var det nog nåt annat.
Startspärren kopplar bara ut bränslepump (primer och in-line) och injektorjunket.

-- K

okej.. men allt funkar på min, har släppt på ett spridar rör å där kom diesel tillochmed..

Motborgare
1 099 Inlägg
6 augusti 2010
erik_23_ skrev:
okej.. men allt funkar på min, har släppt på ett spridar rör å där kom diesel tillochmed..

Bara som en sidenote, så är det inte att rekommendera att lossa på spridarrör på en common-rail. Inte för motorns hälsa, men för din egen. Det är ett helvetes (pardon my French) tryck och får du en sån dieselstråle på dig, så är det sjukhuset direkt. Det skär genom kläder och allt.

-- K

Sök