2882
Sök

Vad gäller ang att ta bil som flyttgods från USA

2 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

Har nån koll på vad som gäller då man tar en bil som flyttgods från USA till Sverige? Behöver man betala skatt och moms på den? Måste något ändras på bilen för att den ska gå igenom den svenska registreringsbesiktningen? Vilka utgifter borde jag räkna med förutom transport (och försäkring)?

Bilen i fråga är en Mitsubishi Eclipse 2007 och jag har ägt den i över ett år och jag funderar på att ta med mig den tillbaka till Sverige när jag flyttar hem från USA nästa vår. Jag är lite småkär i min bil och vill ta hem den för att jag har svårt att skiljas från henne, inte för att sälja henne och tjäna pengar (om det var fallet skulle jag valt en helt annan bil), men är det för mycket jobb med pappersarbete och extrautgifter i form av skatter och modifieringar på henne så säljer jag nog henne i USA innan jag flyttar.

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
25 augusti 2010
du behöver inte betala tull / moms och ingenting behöver ändras på bilen förutsatt att allt är lagligt i usa, för min mazda är flyttgods från new jersey och allt är som det va när den lämnade new yorks hamn
Senast redigerat av theBIGburner (25 augusti 2010)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

Sök