shoo. Jag köpte en 740gle 86:a med förra veckan, han sa att det va topp packningen som hade gått men den va hel. Men när jag fick igång den efter mycke svärdommar och svett så är den slöare än en ford angila. Går inte att lägga upp den alls. har hållt på att sätta dit vakuum slangarna men vet inte exakt hur dom ska sitta, hittar heller inte någon bra bild på hela nätet. någon som mkan skicka över en bra bild eller förklaring på vart dom ska sitta eller om ni har någon aning om va det kan va annars?
den går inte som en gammal volvo. kamremmen är rätt. tändningen har jag ställt in så gått det går, ska pröva med en stroboskoplampa idag. men har testat mej fram innan och nu är det bättre än förut. okey. inget annat som du kan tänka dej är felet? känns meningslöst att testa sej fram när man själv inte har en anning längre.
den går inte som en gammal volvo. kamremmen är rätt. tändningen har jag ställt in så gått det går, ska pröva med en stroboskoplampa idag. men har testat mej fram innan och nu är det bättre än förut. okey. inget annat som du kan tänka dej är felet? känns meningslöst att testa sej fram när man själv inte har en anning längre.
det kan va så mycket dåliga spridare , dålig styrtrycksventil , luftläcka , bränsle filter, tändstiften , tändkablarna, fördelarlock , rotor m.m
det kan va så mycket dåliga spridare , dålig styrtrycksventil , luftläcka , bränsle filter, tändstiften , tändkablarna, fördelarlock , rotor m.m
du menar att jag ska byta motor alltså;) haha.. dom ända sakerna jag vet inte är fel på är: -tändstift -tändkablar -fördelar...... -rotor
skulle det va bränsle filtret, borde den inte typ dö och hålla på då?
Har du tagit kompprov på toppen? Kan ju va toppen som är dålig.
nej det har jag ionte gjort än, ska jag göra. men borde den inte gå dåligt på tommgång m.m då? tycker den går bra i motorn annars, bara att den är så j....a slö. asså min trasiga fagga va betydligt mycke piggare och så ska det ju inte va.