3060
Sök

Bilen startar med startkablar men går inte igång igen efter. . .

9 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
Själva grejen är att Bilen startar när man har start kablar och det går köra hur mycket som hälst. Men när man stänger av den och låter den stå i 5 min så går det inte få igång den utan startkablar . . .

Någon som har en idé?
Jag har kollat om remmen slirar på generatorn men det gör den inte. Och sen har jag kollar efter lösa kablar, men allt sitter som det ska.

Jag har en Nissan primera GT -98!

4 586 Inlägg
3 september 2010
Du får mäta dig fram så svårt att säga orsaken till felet. Men misstänker dålig laddning av batteriet.

Batteripolerna kan även behöva göras rent så dom tar emot full laddning när bilen är igång.

Kör du mycket med bilen ? korta körning gör att batteriet inte hinner ladda upp sig.

Köp en multimeter ifrån biltema kostar inte ens 100:-
Senast redigerat av jocke_gronberg (3 september 2010)

845 Inlägg
3 september 2010
Kollat så inte batteriet är dött, dvs ej tar emot laddning som den ska.
Senast redigerat av Jimpiz (3 september 2010)

9 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
jo jag kan köra hur mycket som helst som längst har jag kört 30 min och det va inga problem men sen efter så går han inte igång igen. Ska testa byta batteriet fåse vad som händer.
åter kommer med resultat.

428 Inlägg
3 september 2010
Jimpiz skrev:
Kollat så inte batteriet är dött, dvs ej tar emot laddning som den ska.

Förmodligen det som är orsaken. Har haft samma problem innan. Batteriet vägrar att ta emot laddning.

845 Inlägg
3 september 2010
AdamDa skrev:
jo jag kan köra hur mycket som helst som längst har jag kört 30 min och det va inga problem men sen efter så går han inte igång igen. Ska testa byta batteriet fåse vad som händer.
åter kommer med resultat.

Eftersom du kör ju inte med batteriets ström, utan med generatorns

1 327 Inlägg
3 september 2010
Jag tycker att det låter som att batteriet behöver bytas/ laddas.
Senast redigerat av Aero T16 (3 september 2010)

9 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
japp det funkade galant, men själva grejen är nu se hur länge det håller. om det håller så är det ju batteriet som fumlade. "kanske hände när en polare backade in i mig i söndags" bilen slutade funka för 2 dagar sen.

tack för svar allefall. ville bara ha snabba bra beslut. smile

Sök