2648
Sök

Kitsystem + steg till fram ca 3K

40 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Nu är det så att jag vill uppgradera ljudte lite, då det inte låter så bra och är inte så jätte mkt kräm i det.
Jag hade inte tänkt lägga ut så jätte mkt pengar, runt 3 000
Och det jag tänkte mig är detta:
Kitysstem: https://www.blekingebilradio.se/product … z-esk-1653
Som ska drivas på detta steg: https://www.blekingebilradio.se/product … achry-k475

kan tänka mig att det inte är några värsting grejer, men jag tänkte så här om man skulle bryggkoppla så att man få mer effekt.
För när jag kolla på PDF-filen "mätning av effekt" så ger steget ut ca 50-55 wRMS med en THD på 0.03-0.05%
Och jag antar det är "rent"? (tror mättning va på 14.4V)
Så om man bryggar borde man få ut det mer "ren" effekt?
Eller tänkte jag fel nu?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 september 2010
Varför inte köra vidare på Hertz annars då?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

40 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Jo, men anledningen för att jag tog ett 4 kanaligt var att ifall jag ville skaffa en bas så kan jag ta 2 kanaler till kitsystemet och sedan brygga 2 till basen, men när ja koller på PDF filen så ser jag att man inte kan få ut så mycket på bryggkoppling ändå.
Och grejen är att ja tror jag bara har 1 lågnivå utgång på stereon. Kan man ha fler steg även fast man bara har en 1 lågnivå utgång.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 september 2010
redey skrev:
Jo, men anledningen för att jag tog ett 4 kanaligt var att ifall jag ville skaffa en bas så kan jag ta 2 kanaler till kitsystemet och sedan brygga 2 till basen, men när ja koller på PDF filen så ser jag att man inte kan få ut så mycket på bryggkoppling ändå.
Och grejen är att ja tror jag bara har 1 lågnivå utgång på stereon. Kan man ha fler steg även fast man bara har en 1 lågnivå utgång.

Ja.........eller så läser man manualen på steget och ser om det finns en utgång.
Då loopas signalen vidare (väldigt ofta utan flröust då den med förstärks ngt i steget innan den går vidare, alltså den skickar ut lika stark signal som den får in utan att signalen försvagas. Ngt annat menarjag inte)

Eller så fixar man ettsteg som bara behöver ett par på ingång.

Mina två femkanalssteg är ett par exempel på detta.
Audison SRx 5 resp LRx 5.
SRx har dock utgått och SR5 är vad jag vet på gång iaf. De finns nämnligen med i Armours rek. prislista som de fått från Audison, men de har ännu inte fått ngr steg.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 914 Inlägg
6 september 2010
kör på hertz på både steg och högtalare så kommer det nog rocka på bra med en tät och stum install smile

kladda även http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=225 på dom större plåtytorna i dörrarna (om högtalarna nu sitter i dörrarna) så kommer en stor skillnad på ljudet utlovas smile

40 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Lonefox skrev:
redey skrev:

Ja.........eller så läser man manualen på steget och ser om det finns en utgång.
Då loopas signalen vidare (väldigt ofta utan flröust då den med förstärks ngt i steget innan den går vidare, alltså den skickar ut lika stark signal som den får in utan att signalen försvagas. Ngt annat menarjag inte)

Eller så fixar man ettsteg som bara behöver ett par på ingång.

Mina två femkanalssteg är ett par exempel på detta.
Audison SRx 5 resp LRx 5.
SRx har dock utgått och SR5 är vad jag vet på gång iaf. De finns nämnligen med i Armours rek. prislista som de fått från Audison, men de har ännu inte fått ngr steg.

Jaha okej, missade det.
Jo, men då kommer man upp på lite högre kostnader än vad jag har råd med.

kalle_kalle skrev:
kör på hertz på både steg och högtalare så kommer det nog rocka på bra med en tät och stum install smile

kladda även http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=225 på dom större plåtytorna i dörrarna (om högtalarna nu sitter i dörrarna) så kommer en stor skillnad på ljudet utlovas smile

Japp dom ska sitta i dörrarna, men då måste jag alltså plocka ort plasten på innerdörren och sedan klistra på det på plåten från insidan.
Jag har en slags skumgummi vägg som sitter fast emellan innerdörren och plåten, ska jag bara skära loss den lr hur ska jag göra med den?

Sök