2475
Sök

Volymen höjs å sänks..... audi

jobbar påre
751 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Tjohoj.

har en A3 -06 som har stora BOSE paketet i sig..

när ja körde med originalstereon i den så höjjer den å sänker volymen HELA tiden.
bytte till en Alpine stereo och de blev betydligt bättre.men den höjjer å sänker fortfarande.
detta är sjukt störande..

kan även påpeka att jag har lite annat avgassystem på bilen så den låter ju lite extra:).

har hört liknande på andra audibilar som inte har bose, att gasar man länge så höjer den litegrann..fine de går ju ann.men denna höjer o sänker ganska rejält..

vad äre som spökar isf? går de få bort?  eller enda sättet koppla på eget slutsteg för å driva högtalarna?

451 Inlägg
22 september 2010
Jag antar att den har den funktionen att volymen höjs i takt med hastigheten. Vid acceleration höjs volymen, vid inbromsning sänks volymen. Har varit med om det på en Volvo V70 och det var grymt irriterade, gick iaf att koppla bort på den men kan inte säga om det går på din. Fast å andra sidan så är det ju skumt att det fortfarande är kvar i och med att du bytt HU, det borde försvinna helt då tycker man ju.

jobbar påre
751 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
okej.. jaa med Original HU så gick de inte å lyssna helt enkelt..de var nå extremt att den ändrade volym..snart klipper ja kablarna och köra via stereons högtalarutgång istället...

Smålänning
7 883 Inlägg
22 september 2010
Vad för det för skitbilar som håller på så? Jag hade fan blivit galen på riktigt! tongue

Men åk till Audi och be dom programmera bort skiten. Kan dom lägga in det kan dom ta bort det smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Olika
907 Inlägg
22 september 2010
Det går att ställa om med VAG-COM/VCDS/VAS...

Mvh
Fredrik

92 Inlägg
22 september 2010
På bmw vet jag att dem har en funktion tror den kallas för "speed", man kan sänka den om man pillar lite på stereon.. Borde nog vara samma sak.

jobbar påre
751 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
okej får kika med min ÅF här istan då:)

njae eftersom att ja ej har originalstereo så verkar de inte gå...då de bara är högtalarna som höjs, och inte basen som går på separat linje från stereon....men ska kolla med min ÅF

Team The Voice
294 Inlägg
23 september 2010
det går o ställa om !! kommer inte ihåg hur man gjorde men de ska gå !

Sök