3710
Sök

Spännrullen gick av.

Gasglad
3 244 Inlägg
5 oktober 2010
Garanterar att det är Peugeot som gjort fel då märkesverkstäderna aldrig eller sällan använder momentnyckel till löprullar/spännrullar !! När jag jobbade på Mechanum fick man lära sig att dra "moment" för hand hur nu det ska gå till :s Enda gången jag själv använde momentnyckel var vid topplocksåtdragning, svänghjulsbultar osv. Dock aldrig till löprullar, spännhjul eller liknande. Nu när jag har egen firma drar jag alltid kritiska komponenter med moment då jag vet hur dyrt det kan bli för mig vid ett motorras etc.

Gällande garantier osv. så är det många som glömmer att man även har ett personligt ansvar, dvs. spara kvitton, se till att boken stämplades vid bytet. Man får heller inte göra åverkan på en redan skadad del eller försöka laga det själv då det kan betyda att man skadat delen själv vilket rent juridiskt kan tolkas som att man åsamkat skadan själv för att få ut på garantin! Ett tydligt exempel är ju alla försäkringsbedrägerier som sker!
Senast redigerat av MrCarfreak (5 oktober 2010)

//Carfreak

146 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
Det blev ett jävlar liv så gav upp. Delarna skulle gå på 10.000 sad så sket i det och sålde bilen. Nu blir det att leta upp något annat kul ist smile

KÄlma

65 Inlägg
9 oktober 2010
Vad blir det istället en cool liten crx kanske?

146 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
Pridler skrev:
Vad blir det istället en cool liten crx kanske?

Farsan ska köpa v70 så köper hans 850 glt billigt o fixar till den smile ska bli skönt med mer än 2 dörrar hehe

KÄlma

65 Inlägg
9 oktober 2010
Nice blir det lite nya bilder nu då smile

146 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Pridler skrev:
Nice blir det lite nya bilder nu då smile

ah får ta o lägga upp några bilder på hur bilen ser ut nu då smile
ska dra ljudsladdar o sätta solfilm i bilen imorn om jag har tid.

KÄlma

65 Inlägg
11 oktober 2010
Nice ska bli kul att se smile

Sök