Tjena. Är helt ny med det här att skriva forum, så va snäll:) Jag har en kanske ganska simpel fråga, men den lyder- Kärran ska in på bess om några veckor, å mina spindelleder är det glapp i, MEN måste jag byta länkarmarna med? Eller ska jag bara köra på nya spindlar från vparts? Tackar för svar!
Okej, men bussningarna hade jag tänkt byta i alla fall. Tack alla för snabba svar! Har en annan fråga lite off topic, krängde ett rådjur för några veckor sedan, har 90:ans front på min 740 och både blinkers(vita) och lampglaset till framlyktan sprack. Vet någon vart man kan få tag på dessa delar BILLIGT, kollat på biltema osv men där vill dem ha 1499,- för en lykta till 90:a fronten! Ont om pengar och bessmonstret kommer allt närmare!Bor i västra götaland om detta hjälper(Borås trakten)
Mjo, kollat runt lite på laga.se, men det finns INGET till 90:a fronten med rimligt pris, ett ställe ville ha 800 spänn! Ingen av er här på garaget som har en VIT blinkers passagerar sidan 740 90 som jag kan få köpa?:-) En annan sak som inträffat... numera "hugger" det i ratten när jag svänger åt vänster. asså jag hoppas inte det är styrväxeln, men kan det bero på att det är lite servo olja? den "viner" lite mer än innan när jag svänger, känns som om det hänger med när jag gasar lite samtidigt... Sen till er volvo"nördar" har jag en fråga. På hands facket sitter det ett emblem där följande står - Volvo Decennium No 173/500...Säger det er ngt? fattar såklart att min bil är nummer 173 av 500 gjorda...Men är min bil så kusligt ovanlig för en såpass vanlig bil som 740? Och om den är det, vad kan värdet ligga på då? Med tanke på dem fel jag skrivit i denna tråd? Den har 34k mil på nacken.
Har en komplett högerlyckta med insats, reflektor, glas och plastlist till 90:a fronten. Har även vänsterlycktan men utan glas. Blinkersglas har jag båda, dock med orange blinkers!